הבורסה ננעלה בעליות שערים; כיל טיפסה ב-3.6%

הבורסה מגיבה לנתוני התעסוקה החיוביים בארה"ב שהובילו לעליות בוול סטריט ■ דלק אנרגיה דיווחה הבוקר על מציאת גז בקידוח "תנין 1" ■ האם שביתת הסוחרים הצליחה?: מחזור המסחר היום - 600 מיליון שקל בלבד

המסחר בבורסת אחד העם ננעל היום (א') בעליות שערים אך במחזור דליל, על רקע נתוני התעסוקה המאוד חיוביים מכיוונה של ארצות הברית שפורסמו במהלך הימים חמישי ושישי. באירופה, נמשך המשא ומתן בין ממשלת יוון לבין נציגי המגזר הפרטי לגבי מחיקת החובות של המדינה ועדיין לא ברור מתי הצדדים יגיעו להסכם. בגזרה המקומית, בנק ישראל פרסם היום את היקף ההשקעות של תושבי חוץ ותושבי ישראל לחודש דצמבר, ביום שני יפרסם את הפרוטוקולים של דיוני הריבית של חודש פברואר וביום שלישי תפורסם יתרת המט"ח של בנק ישראל בחודש ינואר.

נתחיל בזירה המקומית כשמדד ת"א 25 ננעל ביום חמישי ברמה של 1121.27 נקודות. המנתח הטכני של "גלובס" זיו סגל הביע אכזבה מכך שמדד המעו"ף לא הצליח לחצות את רף ה-1130 כלפי מעלה ומציע לשים לב לרמה של 1100 נקודות, שהוא טוען שבמידה והמדד יחצה אותה כלפי מטה אנחנו צפויים להיכנס לתקופה של ירידות.

"תל אביב 25 לא הצליח לעלות מעל 1130 וכאשר בורסות העולם אופטימיות, לחולשה המקומית משמעות מיוחדת", כתב סגל בסקירה שלו. "כדאי לשים לב לרמה של 1100 נקודות: מהלך מתחת לרמה הזו יחשב סימן דובי במיוחד. מהלך מעל 1,160 ילמד כי גם תל אביב 25 הצטרף לקבוצת המדדים המתעוררים".

שביתת הסוחרים תצליח?

נציין כי שגיא טובי, סוחר פרטי בבורסה בת"א, מוביל היום את שביתת הסוחרים בבורסה בעקבות העלאת המס על רווחי הון מ-20% ל-25% במסגרת המלצות ועדת טרכטנברג. מטרת השביתה היא להביא להקטנת מחזורי המסחר לרמה של 300-400 מיליון שקל על מנת להעלות את הנושא למודעות הציבורית ולהביא לביטול גזירת המס.

"אני מקווה מאוד שהשביתה תצליח", אומר היום טובי בשיחה עם "גלובס". הוא מתכנן אסיפת מחאה בבניין הבורסה הבוקר בשעה 10:00, יחד עם סוחרים נוספים. "נביע את מחאתנו על גסיסת הבורסה", הוא אומר. המחזור, אגב, נמוך ומסתכם כעת בכ-550 מיליון שקל.

הבורסה באחד העם הגיבה היום לנתוני התעסוקה המפתיעים של חודש ינואר שפורסמו שלשום (ו') בארצות הברית והצביעו על יצירת כ-243 אלף משרות חדשות בכלכלה הגדולה בעולם, משמעותית מעל הציפיות בשוק - עת אנליסטים ציפו ליצירה של כ-150 אלף משרות בלבד. שיעור האבטלה גם הוא צפוי היה להיוותר ברמה של 8.5% - ולא לרדת לרמתו המסתמנת כעת (8.3%). נציין כי מדובר בחודש השביעי ברציפות במסגרתו מציגה ארה"ב נתון של מעל 100 אלף משרות חדשות, בדוח התעסוקה.

באירופה, המשא ומתן בנושא יוון בין הממשלה לנציגי המגזר הפרטי נמשך גם היום, אבל נראה כי האופטימיות שהייתה קיימת בשווקים במהלך סוף השבוע האחרון קצת התפוגגה לאחר שבמהלך סוף השבוע הנוכחי לא דווח על פגישות כלשהן שהתקיימו בין הצדדים, וההודעה על דחיית כינוס שרי האוצר של האיחוד האירופי מיום שני הקרוב ליום רביעי מצביעה על כך, שלמרות הדיבורים, הצדדים עדיין לא קרובים להסכם כפי שחשבו בהתחלה.

בעניין הנפט האיראני, המשיכה אתמול איראן לאיים על האיחוד האירופי שהיא תפסיק הזרמת הנפט אליו בתגובה על החלטת האיחוד להטיל אמברגו על הנפט שלה. שר הנפט האיראני אמר במהלך מסיבת עיתונאים בטהראן שאיראן "תפסיק את הזרמת הנפט מאיראן לחלק ממדינות אירופה". השר לא נקב בשמות המדינות שייפגעו מהאיום הזה וגם לא נקב במועד שבו המהלך הזה יצא אל הפועל.

שוב פיצוץ בצינור הגז הטבעי; גז טבעי בכמות משמעותית ב"תנין"

מניות הגז ומניית אמפל מרכזות עניין. זאת, לאחר שהבוקר דווח על פיצוץ נוסף בצינור הגז הטבעי המוביל גז ממצרים לישראל ולירדן. בעקבות הפיצוץ האספקה שוב הופסקה. נציין את ישראמקו , דלק קידוחים ואבנר.

חברת דלק אנרגיה, החברה הבת של קבוצת דלק הנמצאת בשליטת יצחק תשובה, דיווחה הבוקר כי נמצא גז טבעי בכמות משמעותית בקידוח "תנין 1". בקידוח שותפות נובל אנרג'י, אבנר ודלק קידוחים - החברות הבנות של דלק אנרגיה . השותפות הגיעו למסקנה כי בקידוח נתגלו סימני פטרוליום (גז טבעי) משמעותיים, וזאת בעקבות דיווחי נובל אנרג'י, המתבססים על בדיקות שבוצעו במהלך הקידוח.

פיצוץ שני בין קבוצת אי.די.בי אשר בשליטתו של נוחי דנקנר לגורם שלישי, בניסיון למכור את החברה הבת כלל תעשיות . לאחר שבחודש החולף הפסיקה הקבוצה את המו"מ בינה לבין משפחת לבנת, הודיעה היום אי.די.בי על הפסקת המגעים למכירת כלל מול קבוצת ויולה.

אמיר אדר, מנהל מחלקת הסל סייד במגדל שוקי הון, ניתח היום את שוק התקשורת בישראל. במסר חריף יותר למשקיעים אמר אדר, "עדיף שתמשיכו או תתחילו במלאכת חיסול יתרת אחזקותיכם בענף התקשורת". במגדל ממשיכים להעדיף את מניית בזק בענף התקשורת אך מזהירים מפני שאננות שתוביל לכך שהירידות בחברות הסלולר יהיו גם מנת חלקה של בזק. "התחרות בוא תבוא ויש להביא זאת בחשבון כאשר משקיעים בחברה", ציין אדר. נציין את סלקום ופרטנר .

אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב דיווחה ביום חמישי לבורסה כי הצעת הרכש שלה למניות דניה סיבוס במטרה למחוק את החברה הבת מהמסחר - לא נענתה. אפריקה מפרטת כי הציעה לרכוש 7,673,827 מניות של דניה סיבוס המהווים 27% מהון המניות של החברה - אך קיבלה הודעות קיבול בנוגע ל-12,233 מניות בלבד, המהוות 0.04% מהון המניות.

חברת אלקטרה נדל"ן דיווחה היום על מימוש נוסף של נכסים, המניב לה עודף תזרימי. תאגיד זר, המוחזק בשיעור של 52%, על ידי אלקטרה נדלן , חתם על הסכם למכירת 2 בנייני משרדים בעיר נורפולק, שבמדינת וירג'יניה שבארה"ב, תמורת כ-245.3 מיליון שקל (כ-66 מיליון דולר). חלקה של אלקטרה נדל"ן בתמורה האמורה יסתכם בכ-122.7 מיליון שקל, והיא צפויה להנות עם השלמת העיסקה מעודף תזרימי ברוטו בסך של כ-32.3 מיליון שקל.

אורביט טכנולוג'יס דיווחה היום כי קיבלה הזמנה מאינטגרטור תקשורת בינלאומי מוביל, לאספקת מערכות תקשורת ועקיבה מנקודה לנקודה המיועדות לשמירת ערוץ תקשורת רציף בין מיכליות למרכז יבשתי בפרויקט בדרום אמריקה. היקף הפרויקט הינו כ-2.5 מיליון שקל.

דלק נדל"ן ריכזה עניין, לאחר שנודע כי בעלי אג"ח סדרה כ"ה של דלק נדל"ן, עימם לא הגיעה להסדר חוב, בוחנים אמצעים לפעולה כנגד החברה - ביניהם נקיטת הליכים משפטיים, הגשת תביעה כספית כנגדה ואף דרישה להעמדה לפירעון מיידי של חובותיה.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]