פז משיקה כרטיס נטען: 100 ליטר דלק ב-746 שקל

המימוש יתאפשר במשך שנתיים שבהן מחיר הדלק לא עולה בעת התייקרות, אבל גם לא יורד בעת הוזלה

רק בשבוע שעבר התבשרנו (שוב) על עליית מחירי הדלק, כך שליטר דלק בתדלוק עצמי עולה כיום על 7.46 שקל.

על רקע ההתייקרות המתמדת, משיקה היום (א') פז כרטיס תדלוק נטען, השומר על מחיר קבוע לבנזין 95 במשך שנתיים. הכרטיס טעון ב-100 ליטרים דלק, ומחירו 746 שקל.

הכרטיס - CASH PAZ - מאפשר להתגונן מפני התייקרות הדלק, אך אם יירדו המחירים, הצרכן אינו מוגן: "ההגנה על מחיר הדלק טומנת בחובה סיכון שהצרכן לוקח, אולם לפי התחזיות אנחנו לא צופים ירידה במחירים", אומר יונה פוגל, מנכ"ל פז.

את הדלק ניתן לממש בתדלוק עצמי או בשירות מלא (ללא תוספת 21 אגורות ההפרש במחיר).

"ההתחייבות היא שבכל מקרה ניתן יהיה לממש את הדלק שנרכש מראש בתוקף לשנתיים, גם אם מחיר הדלק יאמיר וגם אם פז תחליט להפסיק את המהלך", מבהיר פוגל.

מכיוון שמחיר הדלק מתעדכן בחמשת הימים האחרונים בכל חודש, מכירת הכרטיס תתאפשר עד ל-20 בכל חודש.

הכרטיס מיועד ללקוחות פרטיים ועסקיים כאשר אין הגבלה במספר הכרטיסים שניתן לרכוש. אין עמלה או דמי הצטרפות. הכרטיס יהיה זמין מיום ג' בכל תחנות פז ברחבי הארץ.

ב-3 השנים האחרונות עלו מחירי הדלק ב-57%. המחיר מושפע ממספר גורמים, בהם עליית מחיר חומרי הגלם העולמי ושער הדולר. עם זאת, יותר מ-50% מהמחיר שאנחנו משלמים על הדלק הולך לקופת המדינה (39.7% כמס בלו ו-13.8% כמע"מ).

נקודת המוצא של פוגל היא שמגמת מחיר הדלק תימצא בעלייה גם בשנים הקרובות: "המשבר באירופה ובמזרח התיכון מייצרים אי-ודאות על מחירי הנפט, ומכאן שהמוצר שאנחנו משיקים היום מהווה פתרון צרכני להתגוננות מפני עליית מחיר הבנזין וליכולת לשלוט בהוצאות", אמר פוגל במסיבת העיתונאים לרגל ההשקה היום.

פוגל גם התייחס להנחות שמעניקות חברות הדלק לגופים צרכניים. "הוצאות השיווק של חברות הדלק הן 8.1% ממחיר הדלק - 60 אגורות, והוא אינו מאפשר לחברות הדלק להעניק הנחה ממשית. הנחה של 2 אגורות על ליטר מתורגמת ל-1.5 שקל למיכל דלק, כך שאין לזה כל משמעות".

זו לטענתו הסיבה שאין אפשרות להוזיל בצורה גורפת את מחירי הדלק בתחנות פז. לטענתו, הפיקוח הממשלתי מיותר, כי הוא מנטרל אפשרות לתחרות בין חברות הדלק.