לקוחת הוט: חויבתי ב-630 שקל בנימוק של "דמי התקנה"

זאת למרות שהחיוב לא הוזכר בחוזה עם החברה ■ הוט: "זו טעות, הלקוחה זוכתה"

הפתעות לא צפויות בחשבונית הן תענוג מפוקפק, בו נתקלים רבים ממנויי חברות התקשורת. כשאתה לקוח חדש, שנענה לחיזוריה המתמשכים של חברה וכבר בחודש הראשון מוצא סיבה להתחרט על אותה היענות - זה מתסכל אף יותר.

ש', שפנתה במצוקתה ל"גלובס", השתכנעה אף היא מנציגי המכירות של חברת הוט - וכעבור שיחות, הבטחות וסיכומים כאלה ואחרים התחברה אל החברה. אלא שעם הגעתה של החשבונית הראשונה חשכו עיניה, שכן הוא כלל חיוב של 630 שקל מעבר לתשלום החודשי עליו סוכם בין הצדדים.

בפנייה טלפונית נאמר ל-ש' כי מדובר בתוספת דמי התקנה, אולם היא התעקשה כי אלה לא היו כלולים בעסקה - ודאי לא בסכום מופרך כזה. מבדיקת החוזה שהגיע ל"גלובס" עולה כי אכן אין כל אזכור לדמי התקנה כאלה או אחרים.

אבל טענות של אדם קטן מול חברה ודורסנית אינן נשמעות, לצערנו, ונציגי הוט סירבו לקבלן ולזכות את הלקוחה על ההפרש. רק בעקבות התערבות "גלובס" הודו בחברה כי אירעה תקלה במהלך העסקה והיא לא תועדה כראוי, ומכאן החיוב המוטעה.

ההסבר הזה מטריד במיוחד, פעמיים: ראשית, בגלל עצם ההתנהלות הלקויה במהלך ההתקשרות ואי-תיעוד נאות של העסקה בעייתיים.

שנית, אם כבר התברר כי אירעה טעות, מדוע לא מודים בה כשהלקוח עצמו פונה לנציגי השירות - מבלי לערב גורמים כמו אמצעי תקשורת - ומתרצים מיני תירוצים כדי להצדיק את הטעות?

זה המקום לציין כי מאז בוטלו קנסות היציאה, ייקרה הוט את דמי ההתקנה באופן משמעותי, כאשר אם בעבר הם עמדו על 100-150 שקל, היום הם עומדים על 300 שקל.

גם הוט וגם yes נוטות היום לוותר פחות על תשלום דמי ההתקנה הראשוניים - עליהן נהגו לוותר באופן כמעט אוטומטי כחלק מהתקשרות עם לקוח חדש לגמרי. למעשה, בשתי החברות עומדים היום דמי ההתקנה על כ-300 שקל, מלבד התקנות נוספות, שדרוג ציוד או ביקורי טכנאי.

תגובת הוט: "מתנצלים"

מהוט נמסר בתגובה: "אנו מתנצלים בפני הלקוחה על כך שעקב תיעוד לקוי, היא חויבה לא כפי שסוכם עמה. בשיחתנו הנושא הובהר, והלקוחה זוכתה בהתאם להבטחת המכירה".