האקזיט השני של אלון כרמלי: מכר מניות בבילון ב-7.8 מ' ש'

המניות נמכרו לליוורמור של נועם לניר ■ כרמלי, מנכ"ל בבילון, צבר עד כה הון של 25 מיליון שקל

אנו יכולים לכתוב מאות ואולי אלפי מילים על הנסיקה של מניית בבילון. לחילופין, אנו יכולים להפנות אתכם לגרף המניה כדי שתתרשמו בעצמכם איזו יצירת ערך אדירה רשמה לזכותה החברה. בבילון נסחרת כרגע (נכון לסגירה ביום חמישי האחרון), לפי מחיר של 12.21 שקל - עלייה של 122% בשנה האחרונה, עלייה של 38% מתחילת השנה, ועלייה של 61% מאז הקדשנו לבבילון את המדור "חברה על הכוונת" בסוף נובמבר האחרון.

בקיצור ולעניין, יצירת ערך אדירה, שיכולה להסביר את המהלך האחרון של אלון כרמלי, מנכ"ל החברה והאיש שאחראי על המהפך שביצעה. כרמלי, כך עולה מהודעה שפרסמה הבוקר בבילון, מכר את מניותיו בשותפות שדרכה רכש לניר את השליטה בבבילון - חנפ"ק, לחברת ההשקעות הזרה של לניר, ליוורמור השקעות.

כרמלי מכר לליוורמור 639,194 מניות לפי מחיר של 12.2 שקל למניה, תמורת סכום כולל של 7.8 מיליון שקל (לפני מס).

לכרמלי זהו האקזיט השני מאז הפך למנכ"ל בבילון. לפני כשנה מימש את חבילת האופציות הראשונה שקיבל עם כניסתו לתפקיד - 1.6 מיליון אופציות, לפי מחיר מימוש של 3.03 שקל, ומכר את המניות לפי מחיר של 5.87 שקל. כך, יצר לעצמו רווח של 4.7 מיליון שקל (לפני מס).

את חבילת האופציות החדשה שקיבל, כרמלי עדיין לא מימש. היא כוללת, בדומה לראשונה, 1.6 מיליון אופציות הניתנות למימוש לפי מחיר מימוש של 5.889 שקל, ולכן מגלמות כרגע רווח "על הנייר" של 10.1 מיליון שקל.

כך, בשקלול עלויות שכרו מאז נכנס לתפקידו, צבר כרמלי הון של 25 מיליון שקל בקירוב. בבילון, מפתחת תוכנת התרגום שעיקר הכנסותיה נובעות מפרסום מבוסס חיפוש, נסחרת לפי שווי של 577 מיליון שקל (156 מיליון דולר).