מנרב זכתה במכרז להקמת עיר הבה"דים ב-9 מיליארד שקל

שתי הקבוצות שהתמודדו על המכרז הן: שפיר הנדסה, שאותה מלווה בנק לאומי; ומנרב הנדסה ואיתה אלקטרה וקבוצת זיסאפל, שמלווה בידי בנק הפועלים ■ "זה יום גדול למדינה, לנגב, לכלכלת ישראל ולמערכת הביטחון", אמר מנכ"ל משרד הביטחון, אודי שני

הקבוצה הזוכה במכרז הענק לבניית קריית ההדרכה של צה"ל בצומת הנגב היא מנרב עם אלקטרה וזיסאפלץ כאשר הבנק המלווה הוא פועלים, כך הודיע לפני זמן קצר משרד הביטחון. ההכרזה, באה בתום יום מורט עצבים ובמהלכו בחנה וועדת המכרזים המיוחדת שהקים, את ההצעות הסופיות שהגישו בסוף השבוע שתי הקבוצות שהתחרו על הקמת קריית ההדרכה ותפעולה למשך 25 השנים הבאות. היקף המכרז הענק: 9 מיליארד שקל.

שתי הקבוצות שהתמודדו על המכרז הן: שפיר הנדסה ואותה מלווה בנק לאומי ומנרב הנדסה ואיתה אלקטרה וקבוצת זיסאפל, שמלווה בידי בנק הפועלים. מנכ"ל משרד הביטחון, אודי שני: "בתוך ימים או שבועות יתחילו העבודות בשטח. זה יום גדול לדרום". מנרב יוצגה ולוותה במכרז על ידי ע"ד רון ורד ממשרד יהודה רוה.

לראשונה, עוד בשלב הגשת ההצעות נדרשו שתי הקבוצות שהגיעו אל היישורת האחרונה של המכרז להציג לפני וועדת המכרזים של משרד הביטחון סגירה פיננסית- הליך שמקצר באופן משמעותי את ההליכים לקראת הקמת קריית ההדרכה.

עבודות התשתית בשטח כבר החלו ובמערכת הביטחון מעריכים כי עם קבלת ההחלטה- ניתן יהיה לצאת לדרך ולהתחיל בהקמת המיזם בצומת הנגב כבר בתוך חודשים ספורים. בקרית ההדרכה החדשה, יישרתו כ- 10,000 חיילים וכמעט כל בסיסי ההדרכה של צה"ל יעברו אליה. עם השלמת המעבר לנגב, הצבא יפנה שטחים יקרים באזור המרכז, בעיקר בצריפין ושטחים יקרים יתפנו לבנייה למגורים.

יו"ר וועדת המכרזים של משרד הביטחון, היועץ הכספי לרמטכ"ל ולשעבר ראש אגף התקציבים במשרד הביטחון, תא"ל (במיל') מהרן פרוזנפר אמר הערב כי ההצעה של קבוצת מנרב היתה אטרקטיבית יותר מזו של קבוצת שפיר והיקפה הכספי כ- 9 מיליארד שקל, זולה בכמה מאות מיליוני שקלים מההצעה של הקבוצה המתחרה, שפיר.

"זה יום גדול למדינה, לנגב, לכלכלת ישראל ולמערכת הביטחון", אמר הערב מנכ"ל משרד הביטחון, אודי שני: "מדובר בתהליך חסר תקדים ובסופו נבחר זכיין שיקים ויפעיל את קריית ההדרכה ב- 25 השנים הבאות. לתהליך הזה אין אח ורע מבחינת עמידה בלוחות הזמנים , בכל העולם וזאת למרות הספקות שהושמעו. לראשונה, הצלחנו להביא לכדי מצב ששתי הקבוצות ניהלו תחרות הוגנת וזאת, תוך הצגת סגירה פיננסית".

מקבוצת שפיר, שהפסידה במכרז הענק נמסר הערב: "אנחנו מאחלים הצלחה לזוכים ופנינו למכרזי תשתית גדולים אחרים שייצאו בזמן הקרוב".

המכרז על קריית ההדרכה הוא סנונית ראשונה לעוד מכרזים בסדר גודל דומה שעתידים לצאת לדרך בזמן הקרוב ובמרכזם: קריית התקשוב של צה"ל שעתידה להיפתח ב- 2017 וקריית המודיעין שעתידה להיפתח ב- 2018. ההיקף הכספי של כל אחת מהקריות האלה עתיד להיות גבוה מזה של קריית ההדרכה בצומת הנגב.

לדברי ראש מינהלת המעבר של צה"ל לנגב, חזי משיטה, משך הבנייה של קריית ההדרכה יהיה כ- 30 חודשים אך יתכן שיחולו קיצורים בלוחות הזמנים. בקרייה החדשה ישרתו בין 10 ל- 11 אלף חיילים.