דה ז'ה וו: מאנינג הוביל את הג'איינטס ל-17:21 בסופרבול

4 שנים אחרי שניו-יורק קילקלה לפאטריוטס עונה מושלמת, שוב איליי מאנינג השלים קאמבק בדקות הסיום וגם לקח את תואר ה-MVP של המשחק ■ תפיסה מדהימה למאנינגהאם ■ מדונה נתנה שואו בהפסקת המחצית

אם תשאלו את טום קופלין, מאמן ניו יורק ג'איינטס, תנו לו את ניו אינגלנד פאטריוטס כל שבוע. במיוחד אם זה השבוע הראשון של פברואר ומדובר בסופרבול. פעמיים קופלין הוליך את קבוצתו למשחק האליפות של ליגת ה-NFL, פעמיים זה היה נגד הפאטריוטס וביל בליצ'ק, והלילה (בין ראשון לשני) הוא שוב ניצח, בדיוק כמו ב-2008. בדומה לפעם שעברה, זה הגיע בזכות הקוורטרבק שלו, איליי מאנינג, שהוליך את הקבוצה לטאצ'דאון ניצחון ברגעי הסיום בדרך ל-17:21 בסופרבול 46 באינדיאנפוליס.

הג'איינטס הבטיחו ניצחון בצורה בטוחה למדי ואפילו יהירה במהלך השבוע שהקדים למשחק, אבל כבר מהפתיחה היה אפשר לראות שהם מתכוונים לעמוד מאחורי המלים שלהם. הם לחצו את טום בריידי כבר במהלך הראשון שלו על המגרש וזכו בסייפטי שהקנה להם שתי נקודות. לכך הם הוסיפו טאצ'דאון ממסירה של מאנינג לוויקטור קרוז.

למרות שנראה היה שה"ביג בלו" מצאו את הנוסחה לעצור את בריידי, הקוורטרבק קם לחיים בסוף המחצית כשלקח את התקפת קבוצתו 96 יארד והעלה אותה ליתרון. בפתיחת המחצית השנייה הוא עשה זאת שוב ולפאטס נראה שכבר היה יותרון מבטיח של 8 נקודות. אבל כזה דבר בהחלט לא מרתיע את מאנינג, שבאצטדיון הביתי של אחיו הגדול פייטון נגס אט-אט בהפרש. 4 דקות לסיום המשחק הוא נטל את הכדור ביארד ה-12 של קבוצתו, ושיגר כדור שמאריו מאנינגהאם קלט ליד קו החוץ באקרובטיות מדהימה. משם הג'איינטס דהרו ודקה לסיום אלמד בראדשו כבר היה באנדזון ונתן לקבוצתו יתרון 17:12. לטום בריידי היה מספיק זמן כדי לייצר דרייב בכיוון השני, אבל לא קיבל עזרה מהתופסים שלו וניסיון ההייל מארי בסיום לא צלח והאות ניתן לחגיגות של הקבוצה מהתפוח הגדול.

מאנינג לקח הביתה גם את תואר ה-MVP של המשחק אחרי שמסר ל-296 יארד וטאצ'דאון אחד בלי חטיפות. הוא נתמך במשחק ריצה טוב של בראדשו (72 יארד) והצגה של האקים ניקס (10 תפיסות ל-109 יארד). מנגד, בריידי אמנם הגיע ל-276 יארד באוויר ושני טאצ'ים, אך גם איבד את הכדור בשלב קריטי ושוב ייאלץ לצפות בג'איינטס חוגגים על חשבונו. הוא איבד הזדמנות לקחת אליפות רביעית בקריירה.

כמו בכל סופרבול, גם השנה חלק גדול מאור הזרקורים הופנה להופעת המחצית. השנה זה בלט אפילו ויתר, כשמדונה עלתה למרכז האצטדיון ונתנה הופעה מושקעת ומרהיבה בשילוב עשרות רקדנים ובליווי אמנים אורחים.

מהלך המשחק

סטיבן גוסטקובסקי מהפאטס לקח את בעיטת הפתיחה והוציא אותנו לדרך באינדי. איליי מאנינג התחיל טוב ומצא את ויקטור קרוז כדי לעבור 10 יארדים ראשונים. הקוורטרבק המשיך לדייק במסירות, אך במצב של דאון שלישי עם 13 יארדים לעבור אנדרסון הפיל אותו והכריח את הג'איינטס להרחיק.

טום בריידי עלה למגרש וכבר אחרי מהלך אחד דווקא הג'איינטס עלו על לוח התוצאות. בריידי מסר מתוך האנדזון שלו בלי מטרה נראית לעין ואחרי התייעצות שופט המשחק החליט לזרוק את הדגל הצהוב והכריז על סייפטי - 2 נקודות לטובת ניו יורק. הג'איינטס קיבלו את הכדור וחזרו לעבודה על הקרקע, כשאחמד בראדשו פרץ ל-24 יארדים עוצמתיים. הג'איינטס ידעו לנצל את המצב ואחרי שני מהלכים מאנינג מצא את קרוז באנדזון לטאצ'דאון ויתרון 0:9.

בריידי התחיל להיכנס לעניינים וכמה מסירות טובות שלו הצעידו את הפאטס עמוק לתוך השטח של יריבתם. אך במצב של דאון 3 ו-4 יארדים, לא הצליח להשלים מסירה וניו אינגלנד הסתפקה בבעיטת שדה ו-3 נקודות. ההגנות החלו להשתלט על העניינים והצדדים החליפו ביניהם בעיטות הרחקה.

ואז באמת הגיע בריידי. מספר 12 של ניו אינגלנד קיבל את הכדור ארבע דקות לסיום המחצית בקו ה-4 יארדים שלו, והתחיל לעבוד. 240 שניות ו-96 יארדים לאחר מכן, הקוורטרבק מצא את דני וודהד באנדזון והעלה את הפאטס ליתרון בירידה להפסקה. אמנות. השחקנים פינו את המגרש להופעת המחצית המושקעת של מדונה.

הפאטריוטס קיבלו את הכדור ראשונים בפתיחת המחצית השנייה. הם המשיכו בדיוק מהיכן שסיימו את המחצית הראשונה, ובריידי שיגר מסירה לארון הרננדס שלא התקשה להיכנס לאנדזון, 9:17 ניו אינגלנד. איליי מאנינג התעורר בהזדמנות הראשונה והצעיד את ניו יורק עד לקו 20 היארד של הפאטס, אבל לא מעבר לכך והסתפק ב-3 נקודות בלבד. אחרי שהפאטס לא עשו הרבה, מאנינג שוב הדריך אותם עד לרדזון, ושוב לא הצליח להעמיד 6 נקודות על הלוח והסתפק בשער שדה.

בפתיחת הרבע האחרון המומנטום עבר רשמית לקבוצה מהתפוח הגדול, כשבריידי שלח כדור על 50 יארד לכיוונו של גרונקובסקי, אך דווקא צ'ייס בלקבורן מהג'איינטס ירד עם הכדור בידיו. הם לא הצליחו לנצל את ההזדמנות כדי להשיב את ההובלה, אך מנגד גם ניו אינגלנד התקשתה להשיג יתרון נוח יותר.

קצת פחות מ-4 דקות לסיום, איליי מאנינג קיבל את הכדור בקו ה-12 שלו כשהוא יכול לייצר דרייב מנצח. קוורטרבק ה"ביג בלו" לא מצמץ ושלח מסירות מדויקות לתופסים שלו, במיוחד אחת על 38 יארד שמאריו מאנינגהאם תפס בצורה אקרובטית. שתי דקות לסיום הוא נכנס עמוק לתוך האיזור ממנו אפשר לבעוט בעיטת שדה קלה. אך כשניסו להעביר את השעון, בראדשו קיבל רווח ענק ועשה טאצ'דאון למרות שניסה לעצור את עצמו. הג'איינטס ניסו ללכת על 2 נקודות אבל לא הצליחו, והשאירו לבריידי 57 שניות כשהוא בפיגור 21:17. הפאטס הצליחו להתקדם רק עד מרכז המגרש כשנותרו 5 שניות, טום בריידי ניסה מסירת הייל מארי לא מוצלחת והג'איינטס התחילו לחגוג אליפות נוספת מול ניו אינגלנד.