מניית היום: מזנקת 10% לאחר שרכשה זכויות תרופה חדשה

ביוליין חתמה על הסכם לפיתוח ומסחור תרופת BL-8030 לטיפול בדלקת הכבד מסוג C ■ ההסכם נחתם עם ג'נוסיינס הצרפתית ועם RFS פארמה

מניית ביוליין מזנקת היום (ב') במהלך המסחר בת"א, לאחר שהודיעה כי חתמה על הסכם בינ"ל ואקסקלוסיבי עם ג'נוסיינס ועם חברת RFS פארמה לפיתוח ומסחור תרופת BL-8030 של החברה, הניתנת לבליעה לטיפול בדלקת כבד (הפטיטיס) מסוג C.

ההסכם כולל תשלום רישוי ראשוני, תשלומי אבני דרך ותמלוגים לשתי החברות בהתאם להסכמי הרישוי הסטנדרטיים של ביוליין.

המוצר BL-8030 הינו תרופה אוראלית לטיפול בדלקת כבד (הפטיטיס) מסוג C, אשר הוכיחה יכולת טיפול אנטי-ויראלית נגד תאים המודבקים בווירוס ה-HCV (הפטיטיס C). מטרתה לעכב את פעילות האנזים הויראלי NS3, שחיוני לשכפול וירוס ה-HCV.

מחקרים פרה-קליניים הראו של-BL-8030 פעילות משופרת נגד מוטנטים נפוצים של האנזים ולכן קיימת סבירות נמוכה כי הוירוס יפתח עמידות לתרופה זו.

התרופה פותחה על ידי פרופ' פיליפ חלפון, נשיא ואחד ממייסדי חברת ג'נוסיינס, אשר פיתח גם את התרופה BL-8020 עבור טיפול אנטי-ויראלי ל-HCV. "התרשמנו מהמקצועיות והמומחיות בפיתוח תרופות של צוות ביוליין, ואנו שמחים מאוד לשתף אתם פעולה בפרויקט נוסף בתחום ההפטיטיס C", הסביר חלפון.

ד"ר כנרת סויצקי, מנכ"ל ביוליין: "אנו שמחים שזכינו לשתף פעולה עם שתי קבוצות מובילות בעולם בתחום פיתוח תרופות אנטי-ויראליות. לפני כשנה זיהינו שני מוצרים, בעלי הפוטנציאל הטוב ביותר: BL-8020 שנרכש לאחרונה וכעת BL-8030. בכוונתנו לעשות כמיטב יכולתנו כדי לפתח את שתי התרופות המבטיחות האלה במהירות האפשרית לתועלתם של חולי הפטיטיס C בעולם".