במשרד התקשורת נערכים להחלפת מנשה סמירה

במשרד מגבשים ועדת האיתור למינוי מחליף למנכ"ל הרשות השנייה שמסיים את הקדנציה שלו בקרוב ■ רעיון איחוד רשויות התקשורת עשוי לחזור להיות אקטואלי

החלה ההיערכות במשרד התקשורת לקראת הקמת ועדת איתור לתפקיד מנכ"ל הרשות השנייה. ל"גלובס" נודע כי בימים אלה החלו במשרד בבחינות לגיבוש ועדה למינוי מחליף למנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, שאמור לסיים את הקדנציה שלו בעוד כ-4 חודשים, לאחר 5 שנים בתפקיד. על-פי ההערכה, ועדת האיתור אמורה להתגבש כבר בשבועות הקרובים.

סמירה היה אחד המועמדים המובילים לתפקיד מפקד גלי צה"ל, שאויש באחרונה על-ידי ירון דקל. בעברו שימש סמירה כיו"ר מועצת הרשות השנייה וכמנכ"ל הוועדה הישראלית למדרוג. לפני כן שימש כאיש חינוך - כסגן קצין חינוך ראשי וכמנהל בית-ספר.

לאור העובדה כי באחרונה הודיע המשרד גם על החלפתו של ניצן חן, יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, במהלך החודשים יוני-יולי, צפויים רגולטורים חדשים לחלוטין לתפוס את עמדות השליטה בטלוויזיה המסחרית והרב-ערוצית. בתוך כך, עולה האפשרות כי במשרד התקשורת ינצלו את המומנטום של חילופי הגברי, ויקדמו את איחוד הרשויות הרגולטוריות לכדי רשות תקשורת.

בימים אלה נמצא עדיין תזכיר החקיקה לרשות תקשורת במשרדי הממשלה השונים וממתין להערותיהם. מדובר ברעיון שקודם על-ידי השר משה כחלון, ובבסיסו הרעיון של איחוד מועצת הכבלים והלוויין ומועצת הרשות השנייה לרשות רגולטורית אחת שתפקח על כל הענף ותחליף את משרד התקשורת, כאשר יתקיים בה טיפול גם בנושאי הסלולר והעניינים הצרכניים.

גיבוש תזכיר החקיקה היה אחת העבודות האחרונות שעשתה היועצת המשפטית היוצאת של הרשות השנייה, עו"ד נגה רובינשטיין, בטרם יצאה אל השוק הפרטי. למרות שהשר התחייב בפומבי לא אחת על כוונתו לקדם את המהלך, נדמה כעת כי עדיין הוא תקוע, ועל-פי ההערכה, לפחות בשלב הראשוני יתקיים תהליך של הקמת גוף מאוחד רגולטורית תחת משרד התקשורת.

נודע כי השר כחלון ערך שורה של בדיקות באפשר לחיפוש אחר דמות שתוביל את מהלך ההקמה של הרשות הרגולטורית המאוחדת.

במשרד התקשורת אישרו את העובדה כי נערכות בדיקות ראשוניות בנושא ועדת איתור לתפקיד מנכ"ל הרשות השנייה.