שטייניץ: "השביתה מסוכנת, תחזיר המשק 40 שנה אחורה"

שר האוצר בערוץ 2: "אנחנו בקרב מגן על כלכלת ישראל ועל אזרחי ישראל מפני פגיעה כלכלית וזה הזמן הכי לא טוב להשבית את המשק ואת הכלכלה" ■ דיונים לאורך הלילה עם עופר עיני

שביתה הכללית במשק שמתוכננת למחר היא מסוכנת ומיותרת - היא תחזיר את כלכלת ישראל 40 שנה אחורה", כך אמר הערב (ג') שר האוצר יובל שטייניץ בתוכנית "שש עם" בערוץ 2. שטייניץ נפגש היום בצהריים עם יו"ר ההסתדרות עופר עיני, אך הפגישה הסתיימה ללא תוצאות, והשניים ייפגשו שוב הערב החל מהשעה 21:00 - במה שצפוי להיות "לילה לבן" של דיונים בניסיון למנוע את השביתה מחר.

"שטייניץ אמר עוד, כי "האוצר נמצא בקרב מגן על כלכלת ישראל ועל אזרחי ישראל מפני פגיעה. אירופה בדרך למיתון, אנחנו בישראל מתחילים להרגיש האטה, וזה הזמן הכי לא טוב להשבית את המשק ואת הכלכלה - צריך לתקן וללכת קדימה ולא לקלקל ולהחזיר אותו אחורה".

שטייניץ אומר כי האוצר מסכים עם ההסתדרות שצריך לתקן את תנאי ההעסקה של עובדי הניקיון - תיקוני שכר, תיקון בזכויות ועוד - אבל לפי מודלים מקובלים, מודלים שנהוגים במדינות רווחה גדולות. "מה שההסתדרות דורשת זה בפועל לאסור על ראשי העיריות וראשי רשויות לקנות שירות ניקיון בישראל בכל המגזרים - זה לא קיים בשום מדינה מפותחת כי זה לא יעיל. אנחנו חייבים לשמור על משק מודנרני ויעיל.

שר האוצר אמר בסוף כי הוא לא חושד במניעים של עופר עיני, וקורא לו לעשות מאמץ ביחד כדי למצוא פתרונות סבירים שיקדמו את המשק וימנעו את השביתה. "אסור לשחק באש. אם לא נגיע הלילה לפיתרון - אז מחר. אבל אסור להשבית את המשק".