ארה"ב מזהירה את המבקרים בישראל מפני תקיפת חילונים

במידע לנוסעים לישראל באתר של הסטייט דיפרטמנט, מוזהרים מבקרים להתלבש ב"צניעות" ולא לנסוע בשבת וחגים בשכונות "אולטרה-אורתודוכסיות" בעקבות מקרים שבהם הותקפו "חילונים"

ידו של משרד החוץ האמריקני נמצאת על הדופק הישראלי. ההתפרעויות שאירעו בשכונות החרדיות בירושלים וסביבתה לא חמקו מעיני הסטייט דיפרטמנט והמחלקה הקונסולרית של המשרד שמחה, כתמיד, לחלוק את המידע שהיא מלקטת מהשטח עם אזרחי ארה"ב באשר הם.

וכך, בפרק על ישראל באתר המידע לנוסעים של הסטייט דיפרטמנט, שעודכן בחודש שעבר, נוסף מידע על הסיכונים שבהם כרוך ביקור בשכונות חרדיות בירושלים למידע ה"שגרתי" על הסכנות בביקור בחלק המזרחי של העיר "בתקופות של תסיסה".

"מבקרים בירושלים צריכים לנהוג בזהירות באתרים קדושים בחגים, בימי ו', שבת ו-א' ולהתלבש באופן יאה בביקורים בעיר העתיקה ובשכונות חרדיות (אולטרה-אורתודוכסיות, בלשון הסטייט דיפרטמנט), נאמר בקטע שנושא את הכותרת: "הפגנות ואי שקט אזרחי". "רוב הרחובות לשכונות חרדיות חסומים בלילות שבת, בשבתות ובימי חג. נרשמו מקרי תקיפה על מבקרים חילוניים, הן כאלה שנסעו ברכב (בשבתות) והן כאלה שהיו לבושים/ות באופן בלתי צנוע".

התפרעויות על רקע דתי בירושלים ובבית-שמש, ועימותים על רקע של הדרת נשים, עשו כותרות בעיתוני ארה"ב וזכו לתהודה רבה בציבור היהודי בארה"ב.

אזכור התקריות בשכונות החרדיות לא נכלל בקטעי "אזהרות הנוסעים" (שאחד מהם עוסק בישראל בשטחים) אלא בקטע המידע הכללי. בקטע זה מוזהרים מבקרים גם מפני "הפגנות ומחאות" באזור המסחרי של מזרח ירושלים (רח' סאלח א-דין ואזור שער דמשק). הקטע מפרט את המגבלות שהטילה שגרירות ארה"ב על תנועת עובדי ממשלה אמריקניים בגדה המערבית ומציין, בין היתר, שעובדים אלה רשאים לנסוע בכביש 443, בין מודיעין לירושלים, רק בין 5 בבוקר ל-10 בערב, בלי לבקש הרשאה מראש.