הפרסומת של הוט: לא באוויר אבל עדיין הכי זכורה ואהובה

גיאוקרטוגרפיה: הפרסומת המושקעת של לאומי קארד - במקום השני בזכורות

גם השבוע הפרסומת של הוט עם כוכבי "עספור", באמצעות באומן-בר-ריבנאי, היא הפרסומת הזכורה והאהובה ביותר. מבחינת זכירות, רושמת הפרסומת שיעורי זכירות הנמוכים ב-30% מהממוצע החצי-שנתי, העומד כעת על 11.2%. שיעורי האהדה לפרסומת, המובילה זה השבוע הרביעי ברציפות, נמוכים ב-10% מהממוצע החצי-שנתי העומד כעת על 23.3%.

הפרסומת המושקעת ביותר מבחינה תקציבית מבין כל הפרסומות והחסויות השבוע היא הפרסומת של לאומי קארד. הפרסומת, באמצעות מקאן-אריקסון, עלתה בהשקעה של כ-920 אלף דולר. מדובר בירידה משמעותית יחסית לפרסומת המושקעת ביותר שבוע שעבר - הפרסומת של yes, שבה הושקעו כ-1.6 מיליון דולר.

ד"ר רינה דגני, יו"ר קבוצת גיאוקרטוגרפיה, מציינת כי לרוב פרסומות אשר מדורגות במיקומים הגבוהים הן פרסומות אשר משקיעות סכומים גבוהים ובאופן קבוע, שכן השקעה גבוהה בשילוב עם חזרתיות רבה של הפרסומת תורמים לשיעורי הזכירה. בנוסף, שימוש בקריאייטיב חדשני ומעניין מביא גם הוא לשיעורי אהדה גבוהים. לכן, מעניין לראות שהפרסומת של הוט מובילה את שני הדירוגים (הזכורות והאהובות), כאשר בפועל היא כלל לא שודרה השבוע, ולמעשה החברה נהנית מההשקעה הרבה שלה בחודש החולף.

מניתוח דמוגרפי של האהדה לפרסומת זו, עולה כי הפרסומת אהודה בשיעורים גבוהים יותר בקרב גברים.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי מספר הפרסומות והחסויות שפורסמו השבוע עלה מעט בהשוואה למספרם בשבועות הקודמים, ועמד השבוע על 368 לעומת 339 בשבוע הקודם.

לעומת זאת, בהיקף ההשקעה הכספית הכוללת השבוע מסתמנת ירידה - 30 מיליון דולר במחירי מחירון לעומת כ-32 מיליון דולר בשבוע שעבר.

הפרסומות הזכורות והאהובות 08 פברואר
 הפרסומות הזכורות והאהובות 08 פברואר