עורך ynet: אי-אפשר לטעון שפוטרו עובדים בגלל הקמת ועד

יון פדר: מרבית העובדים שזומנו לשימוע לפני פיטורים לא קשורים כלל ■ בכירים ב-ynet: ספק אם היינו מזמינים עובדים לשימוע לו ידענו שהם חלק מהתארגנות

הרוחות סביב פיטורי העובדים ב-ynet עדיין סוערות. בשעות האחרונות העבירו עורכי הדין של איגוד העיתונאים החדש מכתב לעורך הראשי של ynet, יון פדר, בו הם מתריעים בהם לחזור מפיטורי עובדי האתר, לאור העובדה שלטענתם הדבר נעשה כיוון שעובדים אלה עסקו בהחתמת עובדי האתר על הצטרפות לאיגוד העיתונאים החדש.

במכתב לפדר מתייחסים עורכי הדין אלי כהן ואמיר בשח לאחד העובדים שפוטר, ומציינים כי "מרשנו קיבלה הבוקר (ה') בהפתעה גמורה מכתב שכותרתו 'הזמנה לשיחת שימוע'... זאת, לאחר שנות עבודה רבות... כידוע לך היטב העובד מצטיין בעבודתו והנו... עובד מסור מאוד, מקצועי ונאמן". עוד ציינו כי "צל קודר מרחף מעל הפתעתו של העובד, שעה שמדובר בעובד שלקח רק השבוע חלק פעיל כדין בהתארגנות עובדי ידיעות אינטרנט במסגרת ארגון עובדים".

עם זאת, גורמים בכירים ב-ynet מבהירים כי הזמנת העובדים היום להליכי שימוע הם פועל יוצא של הליך ההתייעלות והפיטורים שנמשך כבר כחודשיים. יתרה מזאת, הם מציינים כי בימים האחרונים זומנו לשימוע 8 עובדים, שמחציתם כלל אינם קשורים למחלקת התוכן של האתר אלא לתחום המסחר ולאתר הלוחות winwin.

אותם גורמים מוסיפים כי להנהלת האתר כלל לא היה ידוע על התארגנות של עובדים. הגורמים אמרו כי ספק אם היו מזמנים עובדים לשימוע לפני פיטורים אם היה ידוע שהם חלק מהתארגנות עובדים. עוד טוענים הגורמים כי רק עובד אחד טען במהלך השימוע כי הדבר נעשה נגדו בשל היותו מעורב בהקמת ועד עובדים.

באשר לפרסום על פיטוריו של תני גולדשטיין, מבהירים הגורמים כי גולדשטיין הגיש את התפטרותו לפני כחודש ימים ואחר-כך החליט לחזור בו מההתפטרות. עם זאת, עד כה לא הוחלט לקבל את ביטול ההתפטרות שלו, ובכל מקרה לא נערך לו שימוע לפני פיטורים.

פדר עצמו בחר שלא להתייחס ישירות למכתב שנשלח אליו ורק ציין כי "פוטרה קבוצה גדולה של עובדים - גם מהמסחר, גם מ-winwin וגם ממערכת ynet. אי-אפשר לטעון שפוטרו עובדים שקשורים כביכול להקמת ועד, כי מרבית העובדים שזומנו לשימוע לא קשורים כלל וכלל".