חדשות רעות למימן: פוצץ המו"מ בין אמפל לבעלי האג"ח

לאחר שהוכרזה חדלות פירעון בגין אי-תשלום 20% מהקרן למחזיקי האג"ח סדרה ב', מודיעה היום נציגות הנושים כי התפוצץ המו"מ כיוון ש"הצעת אמפל לא מהווה בסיס לדיון"

התפוצץ המו"מ בין בעלי האג"ח סדרה ב' לחברת אמפל : כך מדווחת הערב (ה') נציגות האג"ח, בה חברים מורדי משיטה מכלל,יניב צלאל ממיטב ואדוארד קלר דנציגר, בא כוחה. "המגעים עם החברה הופסקו והגיעו למבוי סתום", לשון ההודעה, וזאת כיוון ש"הצעת חברת אמפל לא היוותה בסיס למשא ומתן". עוד נמסר כי הנציגות "בוחנת כעת המשך דרכה".

אמפל נמצאה במגעים עם מחזיקי האג"ח במטרה להגיע להסדר חוב, על רקע חובות של 870 מיליון שקל לבעלי הסדרות השונות. אמפל נקלעה לקשיים לאור החזקויתה בכ-12.5% ממניות EMG - החברה שהקימה את צינור הגז ממצרים לישראל, שפוצץ מספר פעמים בשנה החולפת ופגע קשות בתוצאות הכספיות.

מאמפל נמסר בתגובה: "ככל שהדבר תלוי באמפל המתמודדת בימים אלו עם אירועים אקסוגנים לחלוטין, המגעים יימשכו עד להגעה להסדר הוגן שישרת באופן הטוב ביותר את מחזיקי האג"ח והחברה. אין בכוונתו לנהל מו"מ דרך התקשורת".

בתחילת חודש פברואר הציע יוסי מימן, בעל השליטה באמפל, למחזיקי האג"ח תשלום מותנה של 100 מיליון שקל בגין החזקותיו האישיות (8.1%) ב-EMG, בתמורה לדחיית פירעון קרן האג"ח בשנתיים, אשר תשולם אז במלואה.

עוד במסגרת ההסדר, הציע מימן לעבוד ללא שכר בשנתיים הקרובות, לאחר שב-6 השנים האחרונות משכו מימן ויד ימינו בחברה, סמנכ"לית הכספים, אירית אילוז, שכר בעלות של כ-80 מיליון שקל. כמו כן, ל"גלובס" נודע כי בשבועות האחרונים פוטרו עשרות עובדים באמפל ובחברה האם-שלה, מרחב, במסגרת קיצוץ רוחבי שעליו הורה מימן.

אמפל הוכרזה רשמית כחדלת פירעון, כאשר לא שילמה למחזיקי האג"ח מסדרה ב' את תשלומי 20% מהקרן בהיקף של 470 מיליון שקל בסוף חודש ינואר האחרון, אלא רק את הריבית החצי-שנתית (3.3%) שהסתכמה ב-15 מיליון שקל.

היקף החוב הכולל של אמפל למחזיקי האג"ח עומד כאמור על 870 מיליון שקל, ואיגרות נסחרות בתשואת "זבל" של 35%-70%.

כיום מדורג החוב של אמפל ברמה של B3, המוגדר כ"חוב בעל מאפיינים ספקולטיביים הכרוך בסיכון אשראי גבוה"; זאת לאחר שבחודש דצמבר 2011 הורידה מידרוג את דירוג האשראי של החברה בשלוש דרגות. "הדירוג הנוכחי משקף אירוע של כשל פירעון. הותרת אופק הדירוג השלילי משקפת אפשרות לשיעורי הפסד גבוהים יותר", כתבו בחברת הדירוג.