פישר בכנס בוגרות MBA חרדיות: "אתן חשובות למשק כולו"

בהתייחסו למשק הישראלי אמר פישר: "יש לנו משק איתן, והנתונים המרשימים ממחישים את המצב ■ לגבי אירופה: "אנו מצפים כי האירופאים יצליחו בסופו של דבר לשמר את גוש האירו מבלי שאף מדינה תפרוש מהמטבע האחיד"

נגיד בנק ישראל נשא היום דברים בטקס הענקת תואר שני במנהל עסקים למחזור הראשון של תלמידות חרדיות במכון לוסטיג ברמת גן. במהלך נאומו התייחס פישר למצב הכלכלי הארץ ובעולם ולחשיבות המעורבות של המגזר החרדי בחברה הישראלית.

תחילה דיבר פישר על מצב המשק הישראלי ועל הכלכלה העולמית: "יש לנו משק איתן, והנתונים המרשימים ממחישים את המצב. אסור לנו להיות שאננים, אבל מותר לנו להסתכל מפעם לפעם על העובדות: שיעור האבטלה הוא הנמוך מזה כ-30 שנה. הצמיחה ב-2012 הייתה נאה, ואנו מצפים לצמיחה נמוכה יותר ב-2012, אולם הצפי להאטה נובע ממה שקורה בעולם", דיברי פישר.

מנגד טען פישר כי המצב בעולם מכביד על המשק הישראלי: "באירופה, המצב מאוד מסובך, אך כפי שאנו מצפים, האירופאים יצליחו בסופו של דבר לשמר את גוש האירו מבלי שאף מדינה תפרוש מהמטבע האחיד, צפוי שם מיתון קל יחסית, שישפיע עליהם לרעה אבל נלקח כבר בחשבון בתחזית שלנו".

בהתייחסו למחאה החברתית אמר פישר: "אל לנו להתעלם מהמחאה שהתרחשה בארץ בקיץ האחרון. היא מבטאת את העובדה שלמרות שהנתונים הכלכליים נראים טובים, לא כל האזרחים מרגישים שהמצב טוב. הממשלה טיפלה בדברים בצורה מאוד נבונה, לטעמי, בכך שמינתה את הפרופ' טרכטנברג לעמוד בראשות הועדה - מדובר בכלכלן רציני ואדם אחראי מאוד, שהגיש דו"ח מקצועי תחת תנאים לא פשוטים. הכי קל היה להמליץ להגדיל את ההוצאה הממשלתית, אבל אחר כך היינו צריכים למצוא מאיפה להביא את הכסף".

בהמשך דבריו בירך פישר את הבוגרות והחמיא להן על כך שהן סיימו לימודי תואר שני ויוצאות כעת לשוק התעסוקה כדי לתרום למשק הישראלי. "הבחירה שלכן, לצאת מהבית ולעבוד בתחום מאוד תחרותי של הכלכלה הישראלית, חשובה לא רק לכן, אלא גם למשק כולו, והוכחתן שאתן יכולות להצליח בכך", דיברי פישר.