סלקום מפטרת כ-100 עובדי מטה ותבצע שינוי ארגוני

(עדכון) - המהלך - בהמשך לחשיפת "גלובס" על קיצוץ של 10% לכל הספקים סלקום: "החברה פועלת לשיפור השירות והמכירה ותמשיך בגיוס נציגי שירות"

בהמשך לחשיפת "גלובס" מהבוקר, על קיצוץ מיידי של 10% לכל ספקיה במטרה לקצץ בהוצאות, סלקום תפטר בקרוב כ-100 עובדי מטה, ותבצע שינוי ארגוני בחברה שמטרתו עוד קיצוץ בהוצאות והיערכות לשנה קשה בשוק הסלולר הישראלי. המהלך מתואם עם דירקטוריון החברה, שהגיע למסקנה יחד עם המנכ"ל ניר שטרן שיש מקום לצעדי התייעלות נוספים בחברת הסלולר.

מסלקום נמסר, כי "החברה מבצעת שינוי ארגוני במערך הלוגיסטיקה ושרשרת האספקה, על פיו תצומצם מצבת מטה המערך ופעילותו תפוצל בהתאם לתחומי הליבה בין אגף שירות ומכירה ובין מטה הקבוצה. בעקבות השינוי הארגוני וצעדי התייעלות נוספים במטה הקבוצה, כ-100 עובדים מאגפי המטה השונים בקבוצה הממוזגת יסיימו בימים הקרובים את העסקתם לאחר הליך שימוע מסודר. בד בבד פועלת הקבוצה לשיפור השירות והמכירה ותמשיך בגיוס נציגי שירות במטרה להמשיך ולהעניק את השירות הטוב ביותר".

סלקום לספקים: קצצו 10% מיידית

מנכ"ל סלקום החדש, ניר שטרן, יוצא במהלך נרחב לקיצוץ הוצאות בחברה. ל"גלובס" נודע כי החברה פנתה לאחרונה לכל הספקים שלה ודרשה לקצץ משמעותית בעלויות. ספקים ששוחחו עם "גלובס" ציינו שהפנייה של סלקום הייתה חד משמעית - קצצו 10% לפחות או שתיפסק ההתקשרות איתכם.

בנוסף נודע, כי הנהלת החברה והדירקטוריון סיכמו במשותף על תקציב ביניים עד שיאושר תקציב 2012 במלואו, וזאת משום ששטרן ביקש להמתין ולחכות עם האישור הסופי כדי שיוכל לגבש תקציב בהתאם להשקפתו וראייתו את הסיכונים והסיכויים השנה, שכידוע צפויה להיות מאד בעייתית עבור החברות הסלולריות ושוק התקשורת בכלל.

שטרן מתכנן כמה וכמה שינויים בסלקום היות והחברה עוברת שינויים משמעותיים בעקבות המיזוג עם נטוויז'ן שנכנס לפועל באופן מלא, והשינויים בשוק שהולכים להשפיע משמעותית על רווחיות החברות הסלולר עם כניסתם של שני מתחרים חדשים: מירס וגולן טלקום.

נזכיר כי 2011 הייתה שנה מאד קשה לחברות הסלולר בעקבות שני מהלכים משמעותיים שקרו - הפחתת תעריפי הקישוריות וביטול קנסות היציאה, שהשפיעו בצורה מהותית (בעיקר ביטול הקנסות ג.פ.) על רווחיות החברות וגרמו לגידול בנטישה ולהורדת מחירים כתוצאה מנסיונות השימור שבוצעו על-ידן.

התקציב של 2012 בסלקום וכנראה גם של יתר החברות, יושפע מהצעדים שינקטו מירס וגולן טלקום ועד כמה הן יהיו אגרסיביות בכניסה שלהן לשוק. הפחתת מחירים דרסטית על-ידן כדי לקחת נתח שוק תאלץ את החברות הוותיקות להגיב בהתאם. כפי שנחשף ב"גלובס", פלאפון וסלקום שוקלות ברצינות תת-מותג מוזל למקרה שהשחקנים החדשים ייכנסו באגרסיביות לשוק.