"צפו לרבעון חלש יחסית; המשבר באירופה עלול להעיב"

טל שיריזלי, מנהל מחלקת המחקר sell-side בבית ההשקעות פסגות, בתחזית לקראת עונת הדוחות לרבעון הרביעי ■ לטבלת קונצנזוס תחזיות הרווחים של "גלובס" ופסגות

"אנחנו מצפים לרבעון חלש יחסית ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה", כך מעריך טל שיריזלי, מנהל מחלקת המחקר sell-side בבית ההשקעות פסגות. "גלובס" ופסגות משיקים בדפי המניות באתר את קונצנזוס תחזיות האנליסטים לעונת הדוחות לרבעון הרביעי של שנת 2011, לקראת התקדמות עונת הדוחות בבורסה המקומית לשיאה.

לטבלת קונצנזוס תחזיות הרווחים של "גלובס" ופסגות - לחצו כאן

שיריזלי צופה בבנקים פגיעה בתוצאות בשל גידול בהוצאות בגין הפסדי אשראי על רקע סביבה כלכלית חלשה יותר. באשר, לחברות התקשורת סבור שיריזלי כי החרפת התחרות והירידה בהכנסות למנוי עלולים לפגוע בתוצאות הסקטור.

ומה באשר לסקטור האנרגיה? "מרווחי זיקוק נמוכים יפגעו בתוצאות של בזן ופז , כאשר האחרונה תיפגע גם מצמצום מרווח השיווק בבנזין; בבזן, הוצאות מימון כבדות עלולות להוביל גם כן להפסד".

לדברי שיריזלי, גם חברות המזון עלולות להמשיך ולהציג הרעה בתוצאות: "עיתוי החגים בספטמבר השנה לעומת אוקטובר אשתקד, לחץ המחירים הנובע מהמחאה החברתית ועלייה במחירי חומרי הגלם" - כולם, לדעתו, צפויים לשחוק את רווחיות חברות המזון אסם ושטראוס .

ואילו בכל הקשור לסקטור ההיי-טק, צופה שיריזלי המשך מומנטום חיובי עסקי במלאנוקס ונייס. "מלאנוקס כבר פרסמה דוחות והציגה תוצאות יפות, ואילו בנייס אנו מצפים גם כן לצמיחה יפה בהכנסות ושיפור רווחיות".

כיל אנחנו מצפים בסך הכל לצמיחה ברווח ביחס לרבעון המקביל אשתקד, אולם מזהים גם מגמות פחות טובות", מסביר שיריזלי. "אנו רואים ביקושים נמוכים יותר לאשלג ולכן ישנם גם סימני שאלה לגבי כמויות המכירה. מה שכן יתמוך בתוצאות הרבעוניות הן רמות מחירים גבוהות יותר".

- ומה לגבי משבר החוב באירופה?

שיריזלי: "בסופו של דבר התפתחות במשבר באירופה לאורך 2012, בהחלט יכולה לפגוע בצמיחה של המשק - ולדבר הזה יהיו גם השלכות על התוצאות הכספיות".