ח"כ שטרית יעלה הצעת חוק שתקשה על תשובה לגייס הון

הצעת החוק של שטרית קובעת כי גם אם בעל החוב יגיע להסדר דחייה עם הציבור, זה עדיין לא יאפשר לו לבצע גיוס נוסף, והוא יאלץ להמתין עד לפרעון מוחלט של חובו

ח"כ מאיר שטרית (קדימה) הודיע היום (ב') כי ביום ד' הקרוב הוא יעלה להצבעה בכנסת את חוק התספורות שיזם על מנת לעשות סדר בכל הקשר לגיוס כספים בשוק ההון.

עקב כך, שותפויות חיפושי הגז והנפט דלק קידוחים ואבנר , שבשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה, עלולות להיתקל בבעיה בבואם לגייס כספים בשוק ההון.

בשונה מ"חוק התספורות" שיזמו חברי הכנסת זהבה גלאון ויצחק וקנין ואושר בכנסת, שטרית גורס כי כל בעל הון שלא עמד בחובותיו כלפי הציבור בזמן הנקוב לא יוכל לבצע גיוסים נוספים בשוק ההון באופן גורף. הצעת החוק של שטרית אף מחמירה וקובעת כי גם אם בעל החוב יגיע להסדר דחייה עם הציבור זה עדיין לא יאפשר לו לבצע גיוס נוסף והוא יאלץ להמתין עד לפרעון מוחלט של חובו.

"חוק התספורות שאושר לאחרונה הוא צעד בכיוון הנכון אך אינו מספיק כדי למנוע את תופעת התספורות בשוק ההון", מסביר שטרית. "לצערי, נראה שלמרות הביקורת הרבה יש בעלי הון שממשיכים לנסות לגייס הון למרות שלא החזירו את חובם. זהו הזמן לבחון האם מנהלי הקופות שיודעים לגבות דמי ניהול של מיליארדי שקלים מהציבור ידעו גם להגן עליו מול בעלי ההון".

רק בשבוע שעבר פרסמו השותפויות אבנר ודלק קידוחים זימון לאסיפה כללית, כאשר בין יתר הנושאים שעל סדר יומה של האסיפה, אשר תתקיים ביום שלישי הבא, נמצא סעיף אישור הנפקה לשנת 2012. המטרה: לגייס הון מהציבור לפיתוח תגליות הגז. לאחרונה הגיע תשובה להסדר חוב עם מחזיקי האג"ח של דלק נדל"ן, שלא עמדה בהתחייבויותיה.