מליסרון פועלת למכירת בניין בי-ם ב-170 מיליון ש'

חודשים ספורים אחרי חנוכת בניין המשביר לצרכן בכיכר ציון בירושלים, חברת הנדל"ן המניב בריטיש ישראל מקבוצת מליסרון מעמידה אותו למכירה

חודשים ספורים אחרי חנוכת בניין המשביר לצרכן בכיכר ציון בירושלים, חברת הנדל"ן המניב בריטיש ישראל מקבוצת מליסרון מעמידה אותו למכירה. בבריטיש מבקשים עבורו 170 מיליון שקל, בדומה לשווי בספרים.

הבניין בן 7 הקומות משתרע על שטח של 5,600 מ"ר, ומאוכלס על-ידי קבוצת המשביר לצרכן המפעילה שם סניפים של רשת המשביר לצרכן, ניו-פארם, אופיס דיפו ובעתיד ייפתח במקום גם בית קפה.

לפי נתוני המשביר לצרכן, הקבוצה משלמת כיום שכירות בגובה 8.4 מיליון שקל לשנה כאשר מהשנה החמישית, דמי השכירות צפויים לעלות ל-11.5 מיליון שקל לשנה. בדוחות בריטיש מצוין כי ההכנסה השנתית הצפויה עומדת על 12.7 מיליון שקל לשנה. כפי הנראה, הפערים נובעים מחלופת הפדיון שיש לבריטיש בחוזה, המבטיחה לה את תשלום השכירות הגבוה משתי אפשרויות חישוב שונות.

אשתקד רכשה מליסרון, שבשליטת ליאורה עופר, את השליטה בחברת בריטיש ישראל תמורת 1.7 מיליארד שקל. התנאי לעסקה היה מכירת הנכסים הבאים: הגרנד קניון שבחיפה, קניון רננים שברעננה וקניון סביונים שביהוד. בהמשך הוחלט על מיזוג מלא של בריטיש לתוך מליסרון, כך שבריטיש תהפוך להיות חברה פרטית בבעלות מלאה של מליסרון.

רמת המינוף הגבוהה יחסית של בריטיש, והאשראי שנאלצה מליסרון ליטול כדי לבצע את העסקה, הביאו היו"ר, ליאורה עופר, לפעול בכמה דרכים להפחתת המינוף, ומכירת הנכס בירושלים מתאימה לאסטרטגיה זו. על פי הדוחות לרבעון השלישי של 2011, היקף ההתחייבויות של מליסרון הגיע ל-11.5 מיליארד שקל ושל בריטיש ל-7.5 מיליארד שקל.