בעלי אג"ח אמפל מכנסים אסיפה; החוב יועמד לפרעון?

אמפל: לצערנו, הנציגויות פעלו בחוסר תום לב כאשר בתגובה להצעתנו הראשונה למתווה להסדר חוב נאמר כי ההצעה מעניינת ואילו לאחר שהחברה שיפרה את הצעתה הראשונה, נאמר שהיא אינה מהווה בסיס למשא ומתן

בעלי האג"ח של אמפל מתכנסים שוב. הנאמן למחזיקי אגרות החוב (סדרה ב') של אמפל, כלל פיננסים נאמנויות, הודיע היום על כינוסה של אסיפת מחזיקי אגרות החוב ביום ב' בשבוע הבא (20 בפברואר) בשעה 11:00, במלון סיטי תל אביב.

במרכז ההתכנסות תעמוד הסוגיה של נקיטת אמצעים משפטיים להגנה על זכויות המחזיקים והעמדה לפירעון מיידי של חוב החברה. ההחלטה בנוגע להעמדת יתרת החוב לפירעון מיידי, אם תתקבל, תיכנס לתוקף בתום שבועיים ממועד פרסום תוצאות הצבעת מחזיקי אגרות החוב במסגרת האסיפה.

לנציגות מחזיקי אגרות החוב תהיה סמכות לדחות את מועד הכניסה לתוקף של העמדת החוב לפירעון מיידי בעד שבועיים נוספים במידה ותהיה בדעה כי הושגה התקדמות במגעים בין הנציגות לבין אמפל או בעל השליטה, יוסי מימן, להגעה למתווה הסכמות ביחס לחוב החברה למחזיקי אגרות החוב.

נזכיר כי בשבוע שעבר התפוצץ המו"מ בין בעלי האג"ח סדרה ב' לאמפל. אמפל נמצאת במגעים עם מחזיקי האג"ח במטרה להגיע להסדר חוב, על רקע חובות של 870 מיליון שקל לבעלי הסדרות השונות. אמפל נקלעה לקשיים לאור החזקותיה בכ-12.5% ממניות EMG, החברה שהקימה את צינור הגז ממצרים לישראל, שפוצץ מספר פעמים בשנה החולפת ופגע קשות בתוצאות הכספיות.

בתחילת חודש פברואר הציע יוסי מימן, בעל השליטה באמפל, למחזיקי האג"ח תשלום מותנה של 100 מיליון שקל בגין החזקותיו האישיות (8.1%) ב-EMG, בתמורה לדחיית פירעון קרן האג"ח בשנתיים, אשר תשולם אז במלואה. עוד במסגרת ההסדר, הציע מימן לעבוד ללא שכר בשנתיים הקרובות, לאחר שב-6 השנים האחרונות משכו מימן ויד ימינו בחברה, סמנכ"לית הכספים, אירית אילוז, שכר בעלות של כ-80 מיליון שקל. כמו כן, ל"גלובס" נודע כי בשבועות האחרונים פוטרו עשרות עובדים באמפל ובחברה האם-שלה, מרחב, במסגרת קיצוץ רוחבי שעליו הורה מימן.

מאמפל נמסר כי "כידוע היטב, בשל האירועים הבלתי צפויים במצרים שאינם בשליטת אמפל, ביקשה החברה דחיית חוב ללא תספורת. לצערנו, הנציגויות פעלו בחוסר תום לב כאשר בתגובה להצעתנו הראשונה למתווה להסדר חוב נאמר כי ההצעה מעניינת ואילו לאחר שהחברה שיפרה את הצעתה הראשונה, נאמר שהיא אינה מהווה בסיס למשא ומתן. ככל שהדבר תלוי באמפל, המו"מ להסדר יימשך עד להגעה למתווה שישרת את בעלי האג"ח והחברה באופן מיטבי. אנו בטוחים שהמחזיקים לא יתנו ידם להחלטות אשר יביאו להשמדה מיותרת בערך האג"ח".