ח"כ חנין פנה למבקר המדינה כדי שיחקור את זיהום הים

חנין אמר את הדברים בתום דיון שעסק במסקנות דו"ח ועדת 'צלול' המסכם את הפעילויות שנעשו בתחום הים בשנת 2011, וממליץ להקים רשות חופים וים אשר תאגד את כלל הגופים המטפלים בנושא הים

ח"כ הכנסת דב חנין, יו"ר ועדת הכנסת לנושאי בריאות וסביבה, פנה למבקר המדינה בדרישה לחקור את התנהלות הרשויות בנושא הים והטיפול בזיהום הנוצר מרשלנות. חנין אמר את הדברים בתום דיון שעסק במסקנות דו"ח ועדת 'צלול' שסקר את מצב הים וטיפול הרשויות. הדו"ח, המסכם את הפעילויות שנעשו בתחום הים בשנת 2011, ממליץ להקים רשות חופים וים אשר תאגד את כלל הגופים המטפלים בנושא הים, כגון: משרד התשתיות הלאומיות, המשרד להגנת הסביבה, גופי מחקר ועוד.

חנין אמר בדיון כי "הים הוא האזור המופקר ביותר במדינת ישראל. לאחר מאמצים רבים, הצלחנו להעביר בכנסת את נושא ההיטלים על הגז. יצרנו סוף סוף קשר בין מזהם למשלם".

נשיא אוניברסיטת חיפה, פרופ' אהרון בן- זאב, התייחס בדבריו להזדמנויות הטמונות בפיתוח וחקר הים, ואמר כי "הים הוא נכס אסטרטגי ראשון במעלה של מדינת ישראל, שיביא לעצמאות כלכלית של המדינה. אי קידום נושא חשוב זה, הוא פשוט הזנחה פושעת. מדובר בנושאים אסטרטגיים. גם היבט של שלום איזורי. חקר הים הוא מנוף כלכלי ואיזורי לכל עמי האיזור".

חנין, שהתייחס ליוזמת המועצה להשכלה גבוהה להקים מרכז לאומי לחקר הים התיכון, הביע בדבריו הערכה לאוניברסיטת חיפה במתמודדת במכרז להקמת המרכז ואמר כי הידע המקצועי שנצבר באוניברסיטה הוא "משאב" היכול לסייע רבות למדינה.