למה ביטלה שטראוס את רכישת אספרסו קלאב?

שטראוס פועלת להשקת מכונות קפה בדומה לאספרסו קלאב ■ אספרסו קלאב: ביטול העסקה ע"י שטראוס לא נעשה ממניעים טהורים וגרם לנו נזק במיליוני שקלים

מה עומד מאחורי ביטול עסקת רכישת אספרסו קלאב על-ידי שטראוס? ל"גלובס" נודע כי שטראוס פועלת להשקה של מכונות קפה בדומה למכונות שמציעה אספרסו קלאב. בשטראוס מתלבטים עדיין באם המותג החדש ייקרא עלית אספרסו או אספרסו עלית. הרעיון בשטראוס הוא להשיק מכונות קפה פשוטות להפעלה שיהיו נגישות בכל בית, לא רק לעסקים.

בחודש ינואר הודיעה שטראוס על ביטול העסקה של רכישת אספרסו קלאב - עסקה שעמדה על שווי של 30 מיליון שקל. בעוד ששטראוס נימקה את ביטול העסקה בשל פערים שהתגלו בבדיקת הנאותות, באספרסו קלאב טוענים כי ביטול העסקה לא נעשה ממניעים טהורים, וכי שטראוס מנצלת את העובדה שכל מתווה הפעולה, ספרי החשבונות וההסכמים של אספרסו קלאב נחשפו בפניה.

ידרשו תמלוגים?

כעת מאשימים בעלי חברת אספרסו קלאב כי שטראוס עומדת על סף חתימת הסכם עם חברת Caffita - הספק העיקרי של אספרסו קלאב.

במכתב ששלחה הבוקר (ג') החברה לשטראוס היא טוענת כי הקשר העסקי של שטראוס עם Caffita הוא תוצאה של ההיכרות שערכה אספרסו קלאב בין הצדדים. באספרסו קלאב טוענים עוד כי שטראוס הציעה ל-Caffita עסקת ענק להקמת מפעל קפסולות בברזיל, במסגרתה יהפכו השתיים לשותפות.

בסיכום המכתב נכתב כי "התנהלות פסולה זו של שטראוס מהווה הפרה יסודית של חובת הסודיות, כמו גם ניצול אסור של מידע שנמסר מכוח עסקת הרכישה. אנחנו אומדים את נזקינו בשיעור של מיליוני שקלים".

באספרסו קלאב גם מתריעים בפני שטראוס כי אם ייחתם הסכם כזה, היא תדרוש תמלוגים בשיעור של 5% משווי העסקה.

חשוב לציין כי שטראוס אינה מסתכלת רק על השוק הישראלי, אלא על התפתחותה בשוק הבינלאומי. החברה מבקשת ליצור פלטפורמה שתאפשר לה להציע סל מוצרים רחב לעסקים ומשרדים בחו"ל, כאשר אחד המוצרים הוא המכשירים לטיהור מים שיש לה באמצעות פעילות המים שלה.

מחברת שטראוס נמסר: "דברי אספרסו קלאב הם חסרי שחר, וכל מטרתם היא להפעיל לחץ תקשורתי על חברת שטראוס קפה, בעוד האמת והעובדות הפוכות לחלוטין".