"יוון בנקודת האל-חזור - עלולה להכריז על חדלות פירעון"

לאור דחיית פגישת שרי האוצר של אירופה היום, אנליסטים רבים סבורים כי המדינה מתקרבת יותר ויותר לתרחיש של חדלות פירעון על חובותיה

בעוד שהמוסדות הפיננסיים הבינלאומיים דוחקים ביוון לבצע קיצוצים וצעדי צנע בכדי לזכות בחבילת סיוע נוספת, אנליסטים רבים סבורים כי המדינה מתקרבת יותר ויותר לתרחיש של חדלות פירעון על חובותיה.

זאת, כאשר שרי האוצר של אירופה ביטלו את פגישתם אשר צפויה הייתה להתקיים היום בבריסל - ובה היו אמורים לאשר ליוון תוכנית חילוץ שנייה, על סך 130 מיליארד אירו (170 מיליארד דולר), יחד עם "תספורת" של כ-50% על חובותיה (בהיקף של 100 מיליארד אירו). (לסיפור המלא)

זאת, כאשר יוון נדרשת לשלם כ-14.5 מיליארד אירו לנושיה ב-20 במארס.

"הסיכון לחדלות פירעון לא מסודרת עלה", סבור תומאס קוסטרג, כלכלן ב-Standard Chartered Bank. "חלון הזמנים כבר נגמר - וההזדמנות של יוון לכסות את חובותיה שיפרעו במארס הגיעו לנקודת האל-חזור, או לפחות קרובים לכך בצורה מסוכנת".

ומדוע בוטלה פגישת שרי האוצר היום? "ההחלטה הינה כתוצאה מההערכות שלנו לגבי תוצאות הפגישה הצפויות", ציין ז'אן-קלוד יונקר, ראש ממשלת לוקסמבורג והעומד בראש פורום שרי האוצר של גוש האירו. "לא היה קונצנזוס כי הפגישה תהיה מוצלחת - אז ביטלנו אותה", הבהיר.