פרויקט מיליארד הדולר של סן פרנסיסקו פורטי-ניינרס יוצא לדרך

מועצת סנטה קלרה אישרה לקבוצת ה-NFL מימון בשווי 878.6 מיליון דולר לבניית אצטדיון חדש; המתקן ייבנה בלב עמק הסיליקון

סן פרנסיסקו פורטי-ניינרס יכולה לחייך: מועצת העיר של סנטה קלרה, קליפורניה, אישרה לפנות בוקר (ד') באופן סופי מימון בשווי 878.6 מיליון דולר לבניית אצטדיון חדש לקבוצת הפוטבול.

האצטדיון, שייקום בלב עמק הסיליקון, יהיה זמין לשימוש לקבוצת ה-NFL החל מ-2014. הבנייה של המגרש שיכיל 68.5 אלף מקומות תחל ביולי הקרוב, חצי שנה לפני המועד המתוכנן. עלות הבנייה הכוללת עומדת על יותר ממיליארד דולר.

מלבד רשות האצטדיונים של מועצת סנטה קלרה, שגייסה את הכסף עבור המגרש מגולדמן זאקס, בנק אוף אמריקה ומריל לינץ', מממנת נוספת של הפרויקט תהיה ליגת ה-NFL, שלפני שבוע וחצי אישרה לפורטי-ניינרס הלוואה בשווי 200 מיליון דולר לצורך בניית המתקן. ההלוואה ניתנה במסגרת "קרן האצטדיונים" החדשה של ה-NFL, שנוסדה עם חתימת ההסכם הקיבוצי החדש של הליגה בשנה שעברה. עבור הפורטי-ניינרס, היתרון המרכזי של קבלת הלוואה מהליגה, יהיה שיעור ריבית נמוך יחסית למה שהיה מתקבל ממוסדות פיננסיים.

דירוג "פורבס" האחרון העריך את השווי של הפורטי-ניינרס ב-990 מיליון דולר. על-פי המגזין, הרווח התפעולי של הקבוצה בעונת 2010/11 הסתכם ב-1.5 מיליון דולר בלבד (כהשוואה, הפרנצ'ייז הרווחי ביותר ב-NFL, דאלאס קאובויז, רשם באותה עונה רווח תפעולי של 119 מיליון דולר). ההכנסות של הפורטי-ניינרס ב-2010/11 הגיעו ל-234 מיליון דולר (מהנמוכות ביותר בליגה), מה שאולי ישתנה עם המעבר לאצטדיון החדש.