מניית היום: מסמנת "וי" על ניסוי קליני - ומזנקת ב-11%

ביונדווקס הודיעה היום על הצלחה בתוצאות הניסוי הקליני השני של החיסון האוניברסאלי לשפעת שמפתחת החברה בקרב מבוגרים

חברת ביונדווקס , המפתחת חיסון אוניברסאלי לשפעת, הודיעה היום (ה') על הצלחה בתוצאות הניסוי הקליני השני של החיסון האוניברסאלי לשפעת שמפתחת החברה כנגד מגוון רחב של זני שפעת לשיפור חיסון השפעת העונתי בקרב מבוגרים.

תוצאות הניסוי הראו כי החיסון נמצא בטוח לשימוש, ללא תופעות לוואי משמעותיות והפעיל את שתי זרועות המערכת החיסונית של הגוף, הזרוע הנוגדנית והזרוע התאית, בקרב מבוגרים בגילאי 65 ומעלה והשיג את כל המטרות הראשיות והמשניות של הניסוי.

בנוסף, תוצאות הניסוי מראות כי כאשר החיסון של החברה ניתן כחיסון מקדים לפני מתן החיסון העונתי הניתן היום לשפעת, הוא משפר את ביצועי החיסון העונתי בקרב משתתפי הניסוי.

מנכ"ל החברה ד"ר רון בבקוב ציין כי "אנו מאוד שבעי רצון מתוצאות הניסוי השני. למיטב ידיעתנו, זהו ניסוי קליני ראשון מסוגו שנעשה בשלב II המתקדם בקרב מבוגרים, והצלחנו להראות שחיסון החברה אינו רק בטוח ויעיל כחיסון עצמאי, אלא גם משפר את ביצועי החיסון העונתי הקיים היום בקרב אוכלוסיה זו על ידי מתן מקדים של חיסון החברה".

לאור התוצאות החיוביות של הניסוי השני בקרב מבוגרים בישראל, ביונדווקס נערכת לבצע ניסוי שלישי בפאזה שנייה במבוגרים באירופה.