פרסום הסדר החוב הפיל את אורכית ב-27%

החברה חתמה על הסדר חוב ומאפשרת למחזיקי האג"ח שלה להמיר בתקופה הקרובה את האגרות למניות במחיר נמוך בהרבה ממחיר השוק

באישון לילה פרסמה חברת אורכית את ההבנות אליהן הגיעה עם מחזיקי שתי סדרות האג"ח להמרה שהנפיקה, בהיקף כולל של כ-110 מיליון שקל. ההסדר כולל תשלום מיידי של חלק מהחוב, הורדה של מחיר המימוש של האג"ח למניות, וכן התחייבות להשקעה והעמדת הלוואה לחברה מצד העומדים בראשה - אריק פנט ואיציק תמיר. התגובה בניירות הערך של אורכית להסדר המתגבש הייתה חדה - מנייתה נפלה בכ-27.4% ואילו שתי סדרות האג"ח רשמו עלייה ממוצעת של 17%.

אורכית ניהלה בשבועות האחרונים מו"מ עם מחזיקי האג"ח, לאחר שגיבשה עקרונות להסדר עם מחזיקי סדרה א', אשר אפשרו לחברה למשוך את הבקשה להקפאת הליכים שהגישה בתחילת השנה. ההסדר שהושג עתה כולל גם את מחזיקי האג"ח מסדרה ב', שהונפקה באמצע 2011, אשר חששו כי כניעת החברה לדרישת מחזיקי אג"ח א' תותיר אותה בלי מזומנים, ולא תאפשר לאורכית לעמוד בתשלומים המגיעים להם.

מועד הפירעון של אג"ח א', בהיקף 80 מיליון שקל, חל ב-2017, אולם למחזיקיה ניתנה אפשרות לדרוש פירעון מוקדם של מלוא החוב במארס 2012, דבר שאילו היה מתבצע - היה מותיר את החברה ללא מזומנים בקופתה.

על פי עקרונות ההסדר שגובש, זכות הפדיון המוקדם תיפרס על-פני שלושה מועדים נפרדים בין מאי 2012 למארס 2013, ותהיה בהיקף של 50 מיליון שקל בלבד, כאשר יתרת החוב שלא תיפרע בפדיון מוקדם תשולם במועד המקורי ב-2017. מחזיקי אג"ח ב', בהיקף של כ-28 מיליון שקל, שמועד פירעונה גם הוא ב-2017, יקבלו זכות לפדיון מוקדם בהיקף של 4 מיליון שקל שלא הייתה קיימת להם טרם ההסדר.

במידה שההסדר יאושר, ועוד לפני מועד הפדיון המוקדם, יופחת שער ההמרה של שתי הסדרות כך שהן יהיו "בתוך הכסף", ויינתן תמריץ כלכלי להמירן למניות. בנוסף, התחייבו פנט ותמיר להשתתף ב-2 מיליון דולר בגיוס הון שתקיים החברה בסך כולל של 10 מיליון דולר, וכן להעמיד באופן מיידי הלוואת בעלים של 200 אלף דולר כל אחד, שתומר בהמשך להון. עוד דווח, כי שכרם של השניים (אשר לא מפורסם, באין חובת פרסום על חברות המדווחות לפי חוקי רשות ני"ע האמריקנית) - פנט המשמש כמנכ"ל ותמיר היו"ר - יופחת במסגרת ההסדר ב-33%.

ההסדר שגובש עם נציגות מחזיקי האג"ח, שיוצגה על ידי משרד עוה"ד קליר בנימיני, כפוף לאישור אסיפת בעלי המניות והאג"ח. כל עוד לא הסתיים התהליך, מחזיקי אג"ח א' שמעוניינים לפדותן על פי התשקיף המקורי, צריכים להגיש בקשה לחברה עד ל-27 בפברואר.