נשיא יוון תוקף: "מיהם הגרמנים בכלל שישפילו אותנו כך?"

היחסים בין ממשלות גרמניה ויוון הגיעו לנקודת מפנה שלילית מאוד עבור שני הצדדים ■ נשיא יוון פפוליאס מוחה על הדרישה ה"משפילה" לדבריו לצעדי צנע נוספים, ויורה: "לא מקובל עלי שמעליבים את המדינה שלי"

היחסים בין יוון לגרמניה הגיעו לנקודת מפנה שלילית במיוחד היום (ה'), לאחר שנשיא יוון קרולוס פפוליאס יצא במתקפה מילולית נגד הממשלה הגרמנית ושר האוצר שלה, וולפגנג שובל.

בנאום שנשא במשרד ההגנה היווני, תקף פפוליאס את הגרמנים הדורשים מיוון עוד ועוד קיצוצים וצעדי צנע: "לא מקובל עלי שמעליבים את המדינה שלי, לא מקובל עלי ששובל (שר האוצר הגרמני) עושה זאת. אני לא מקבל זאת כיווני. מיהו בכלל שובל שילגלג על יוון?".

פפוליאס מתרעם וייתכן שבצדק, שכן בימים האחרונים חזר בו פורום שרי האוצר של גוש האירו מכוונתו להעניק ליוון בהקדם חבילת חילוץ שנייה על סך 130 מיליארד אירו. זאת, חרף אישורה של הממשלה היוונית הרחבה אגרסיבית לתוכנית הצנע שלה, הכוללת קיצוצים נוספים בהיקף של 3.3 מיליארד אירו.

חרף החלת התוכנית, פורום שרי אוצר וגרמניה בראשותו הצהיר אמש כי לא יאשר את הסיוע - דבר אשר אמור היה להתבצע אתמול. יתרה מזאת, דיווחים ב"רויטרס" גרסו כי הסיוע ייתכן ויידחה לכל המוקדם עד לחודש אפריל, כנגד צעדי צנע נוספים.

"מי הם ההולנדים? מי הם הפינים? יש לנו הגאווה להגן לא רק על החופש שלנו והמדינה שלנו, אלא גם על החופש של אירופה כולה", אמר פפוליאס בתגובה לריאיון שהעניק שובל למגזין "הדאו ג'ונס", במסגרתו התבטא נגד הממשלה היוונית.

"אנו ערים לאחריות היוונית על אזרחיה. כמו שאמרתי, אנו יכולים לעזור - אבל לא יכולים לשפוך כסף על יוון", דברי שובל.