"קריסה יוונית תגרור את הכלכלה הגלובלית למיתון עולמי"

לאל בריינארד המזכיר המשני ליחסים בינלאומיים של ארה"ב טוען גם כי יוון תידרש לבצע רפורמות נוספות מרחיקות לכת כדי שתוכל לשקם את הכלכלה

לאחר ששר האוצר הקודם של ארה"ב, הנרי פולסון, הצהיר כי מצבו הכלכלי של גוש האירו הרבה יותר גרוע מזה של ארה"ב בתקופת משבר הסאב-פריים וייעברו שנים רבות עד שהיא תוכל להיחלץ מהמשבר, היום (ה') בכירים בממשל האמריקני יוצאים בהצהרות פסימיות נוספות לגבי משבר החוב האירופי.

לאל בריינארד, המזכיר המשני ליחסים בינלאומיים, הצהיר היום בפני חברי ועדת הבנקאות של הסנאט, הנוגע למשבר החוב האירופי וליוון. בריינארד טען כי יוון חייבת לבצע רפורמות נוספות שיכוונו לטווח הארוך יותר כדי שיוכלו להתמודד עם בעיית החוב שלהם ועם הכשלים החמורים בשוק התעסוקה שלה.

הצהרותיו של בריינארד הגיעו לאחר שדווח כי שרי האוצר של יוון בוחנים דרכים חדשות לעקב או לשלם באופן חלקי את חבילת החילוץ שתציל את יוון מחדלות פרעון. כתוצאה מכך, גברו המתחים בין יוון לבין חברותיה לגוש האירו - גרמניה וצרפת, שדרשו מיוון לבצע רפורמות וקיצוצים נוספים, לפני שיעניקו לה את חבילת החילוץ.

בריינארד ציין גם כי ההשלכות לחדלות פרעון יוונית יהיו חמורות הרבה יותר ממה שסוברים כלכלנים רבים. "מצב של חדלות פרעון יוונית יגרור את הכלכלה הגלובלית למיתון עולמי מחודש, וככל שקרב מועד פרעון האג"ח של יוון (ב-20 למארס) מתגברים החששות לגבי האפרות שאירופה תיחלץ אותה", טוען בריינארד.

נזכיר, שרי האוצר של גוש האירו ייפגשו שוב ביום ב' בשבוע הבא בכדי לדון באישור חבילת החילוץ השנייה של יוון, שהיקפה נאמד ב-130 מיליארד אירו.