דיווח: הבנק האירופי עשוי לממן חלק מחבילת החילוץ ליוון

מקורות ל"בלומברג": בכירים באיחוד האירופי בוחנים האפשרות להיעזר במימון מהבנק המרכזי האירופי כדי להוריד את עלויות ההלוואות שינתנו ליוון במסגרת תוכנית החילוץ השנייה שלה

בכירים באיחוד האירופי בוחנים את האפשרות להיעזר במימון מהבנק המרכזי האירופי, בכדי להוריד את עלויות ההלוואות שינתנו ליוון במסגרת תוכנית החילוץ השנייה שלה - כך מדווחים היום (ה') שני גורמים המקורבים לנושא, לסוכנות "בלומברג". זאת, במסגרת הדיונים באיחוד בדבר אישורה של תוכנית החילוץ השנייה ליוון, על סך 130 מיליארד אירו.

הסאגה סביב יוונית מסרבת לגווע, כאשר שרי האוצר של גוש האירו ערכו שיחת ועידה טלפונית אמש - במקום להתכנס פיזית בבריסל ולאשר את התוכנית - ובמסגרתה דנו בתחזיות התקציב היווני עד 2020, במטרה לבחון אם יש לאשר לממשלתה סיוע חיצוני נוסף.

במסגרת השיחה, העריכו השרים כי יחס החוב-תוצר היווני ירד לרמה של 129% עד 2020 - כך שבפועל מדובר בנתון המפספס את התחזיות הקודמות, לפיהן היחס יעמוד על 120% ומתחת לכך. לפיכך, מתכוונים שרי האוצר של כלכלות אירופה וגרמניה בראשן, לדרוש מיוון לבצע רפורמות צנע נוספות - כך דיווחה סוכנות "רויטרס" אמש.

בתוך כך, הבהיר פורום שרי האוצר בראשותו של ז'אן-קלוד יונקר, ראש ממשלת לוקסמבורג, כי ייפגשו בבריסל ב-20 בפברואר במטרה לבחון את החלת התוכנית. בפגישתם צפויים השרים להתמקד בתוכנית חילופי האג"ח היווניות ו"גילגולן" (קרי, פריסת החוב מחדש), תוך ביצוע "תספורת" של לפחות 50% על החוב - בהיקף של 100 מיליארד אירו.

זאת, חרף העובדה כי הפרלמנט היווני אישר בסוף השבוע האחרון צעדי צנע רחבים - בהיקף של 3.3 מיליארד אירו לכ-3 שנים, וזאת במטרה לזכות בסיוע הנכסף כבר השבוע. הסיבה: על יוון לפרוע מול נושיה כ-14.5 מיליארד אירו בחודש מארס הקרוב, והיא תוכרז הלכה למעשה כחדלות פירעון בתקופה זו במידה ולא תזכה לסיוע זה.