בגלל הנסיעות לירושלים: יעקב אילון עוזב את חדשות 10

צפוי לעזוב בסוף אפריל ■ טוען כי הוא עוזב בשל "תנאי העבודה הבלתי אפשריים" נוכח המעבר לירושלים ■ עפ"י גורמים בסביבתו, הוא אינו עוזב למען אופציה אחרת בתחום העיתונות ■ מועמדים להחליפו: שרון גל, גיא זהר, ינון מגל ודני קושמרו

אחרי 10 שנים בחדשות 10, יעקב אילון עוזב את חברת החדשות. אילון סיכם היום (ב') עם מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, ועם מ"מ מנכ"ל חדשות 10, אורי רוזן, על עזיבתו את המהדורה. הוא יעזוב את המהדורה בסוף חודש אפריל.

אילון שלח מכתב לעובדי חדשות 10, ובו הסביר את המניע להחלטתו, שבבסיסה המעבר של החברה לירושלים. "רובכם עדים לפרקטיקה האווילית שמתרחשת מדי ערב במהדורה המרכזית מאז 1 בינואר, שבמהלכה עבדכם אורז כל יום את מטלטליו ונוסע לבדו לירושלים כדי להגיש משם מהדורת חדשות", כתב אילון לעובדי חדשות 10.

"גם אם הצופים לא לגמרי מבינים שאת תמונת האולפן מקרינים מאחוריי בצורה אלקטרונית, הם שמים לב למשל שאין יותר ראיונות באולפן החדשות, ושלאחרונה חווינו רצף תקלות טכניות שלא היו כבר שנים. שלא לדבר על שורה של טעויות תוכן שנובעות משיבושים בתיאום.

"הפרקטיקה חסרת התקדים הזו, שבה מגיש המהדורה יושב בגלות בלי יכולת לדבר עם כתבים ועורכים, בלי יכולת לצפות בכתבות ובניתוק מוחלט מהמערכת - איננה יכולה להימשך. אבל היא תימשך.

"אחסוך מכם את כל הפלפולים הרגולטוריים שהביאו ל'פתרון' הקלוקל הזה. אין בינם ובין טלוויזיה נורמלית שום דבר - רק פגיעה באיכות המהדורה ובצופים. הסכמתי לטירוף הזה לזמן מוגבל נוכח הטענה שזה 'יציל' את ערוץ 10. אז הערוץ ניצל, והזמן עבר, אבל תנאי העבודה הבלתי אפשריים האלה נשארו.

"את דברי הפרידה וההספדים נשאיר להזדמנות אחרת. שלכם מאי-שם בשער הגיא - האיש שפעם הגיש מהדורת חדשות ועכשיו רק רואה אותה ממרחק 80 ק"מ".

יצוין כי על-פי גורמים בסביבתו של אילון, הוא אינו עוזב למען אופציה אחרת בתחום העיתונות ובכלל זה "אולפן שישי".

"הצגת ירושלים כגלות - חוצפה"

מתנועת "התעוררות בירושלים" הפועלת להעברת גופים וחברות לירושלים מתוך רצון להגדיל את מספר מקומות העבודה בעיר, נמסר: "הצגת בירת ישראל כ'גלות' הינה חוצפה שאין כדוגמתה ומעידה בדיוק על תהליך הולך ומתקדם של קידוש 'מדינת תל-אביב'.

"צר לנו שיעקב אילון חש בודד בירושלים. אולי אם חברת החדשות של ערוץ 10 הייתה ממלאת את התחייבותה, כפי שנקבע בחוק, ועוברת לירושלים במלואה - הוא לא היה חש כל-כך בודד.

"האם מר איילון חושב שטלוויזיה טובה ניתן לעשות רק מהמרכז? האם לא ברור לו הצורך החיוני ביצירת מקומות עבודה מחוץ לרדיוס של תל-אביב וסביבתה? היינו מצפים ממוביל דעת קהל חשוב כמו איילון לשמש דוגמה אחרת.

"אנו מאחלים ליעקב איילון הצלחה רבה בהמשך דרכו, ומקווים כי הערוץ יגייס לשורותיו אנשי תקשורת מוכשרים ויספק תעסוקה לתושביי ירושלים וסביבתה".

מי יחליף את אילון?

בין השמות שעלו כמועמדים פוטנציאליים להחלפתו של אילון ישנם כאלה בתוך החברה ומחוצה לה. בין היתר עלה שמו של שרון גל, מגיש "לילה כלכלי", שנחשב לאחת הדמויות המזוהות עם הערוץ; ושמו של גיא זהר, מגיש "היום שהיה", שרק באחרונה עזב את הגשת "השבוע" בערוץ.

מחוץ לערוץ עלה שמו של ינון מגל, איש "מבט" בערוץ 1, שלא רק מגיש אלא גם מתגורר באזור ירושלים בשנים האחרונות. גם שמה של גאולה אבן עלה בהקשר זה.

גם מועמד מערוץ 2 הוא אופציה סבירה, ובין היתר עלה כבר שמו של דני קושמרו, המגיש הבכיר מחדשות 2; ושמו של אודי סגל, הנחשב כמועמד להגשת "אולפן שישי".

למרות הנטייה להאמין כי המשרה תאויש על-ידי גבר, לא מן הנמנע כי בערוץ 10 יבחרו להשאיר את תמר איש-שלום כמגישה מובילה, וכממלא-מקום דווקא מגיש זוטר יותר.