ממשיכה ההתרחבות: המדד המשולב לינואר עלה ב-0.2%

זאת בהמשך להתרחבות הפעילות הכלכלית של המשק ב-2011 ■ מדד הייצור התעשייתי רשם עלייה בדצמבר בשיעור של 0.8 אחוזים ■ מדד הפדיון של המסחר והשירותים עלה בדצמבר ב-0.9%

המדד המשולב של מצב המשק לחודש ינואר שפרסם היום (ב') בנק ישראל עלה ב-0.2%. נתוני המדד החודש כמו גם אלו של הרבעון האחרון של השנה שעברה מצביעים על המשך התרחבות הפעילות במשק, אך בקצב מתון יחסית לזה שנרשם ברביע השלישי של שנת 2011. העלייה במדד החודש משקפת עליות במדד הפדיון של הסחורות והשירותיים והיצור התעשייתי כמו גם במדדי יבוא הסחורות.

נזכיר, בסיכום שנת 2011 המדד המשולב רשם בשנת עלייה בשיעור של 4.9% בממוצע לאחר עלייה של כ-5.9% בממוצע בשנת 2010. בהמשך לכך, בבנק ישראל ציינו כי עפ"י אומדני הלמ"ס המוקדמים נרשמה בשנת 2011 צמיחה נאה בתוצר העסקי ששיעורה עמד על כ- 5.1% בממוצע.

בבנק ישראל מפרטים את מרכיבי המדד המדד המשולב ואת השינויים שחלו בהם בחודש החולף. כך למשל, מדד הייצור התעשייתי עלה בדצמבר בשיעור של 0.8 אחוזים, לאחר ירידה בו של 1.7 אחוז בנובמבר.

מדד הפדיון של המסחר והשירותים עלה בדצמבר ב-0.9 אחוזים בהמשך לעליה בו של 0.1 אחוזים בחודש נובמבר. מדד יצוא השירותים, ללא שירותי תחבורה, ירד בינואר בשיעור של 8.8 אחוזים לאחר שעלה ב-6.5 אחוזים בדצמבר.

מדד יבוא תשומות לייצור עלה בינואר בשיעור של 3.7 אחוזים, לאחר אי שינוי בדצמבר. מדד יצוא הסחורות ירד בינואר בשיעור של 6.3 אחוז, לאחר עליה של 0.4 אחוז בדצמבר.