נתניהו ייפגש עם אובמה בבית הלבן ב-5 במארס

לא ברור מתי תתקיים הפגישה עם נשיא המדינה, שמעון פרס, שגם הוא יבקר בוושינגטון בתחילת מארס

הבית הלבן הודיע הערב (ב'), כי נשיא ארה"ב, ברק אובמה, ייפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ב-5 במארס, בוושינגטון.

לא ברור אם אובמה ייפגש גם עם נשיא המדינה, שמעון פרס, שישהה אף הוא בוושינגטון בתחילת מארס. למרות שהנשיא אינו מגיע לביקור רשמי, יש הגורסים שיהיה זה טעם לפגם אם אובמה ייפגש עם ראש ממשלת ישראל ולא עם נשיאה. פרס, נתניהו ובכירים ישראליים אחרים ישתתפו בוועידה השנתית של אייפא"ק, השדולה הפרו-ישראלית בוושינגטון.

בהודעה רשמית של הבית הלבן נאמר, כי היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, טום דונילון, הזמין רשמית את נתניהו לפגישה עם אובמה. דונילון סיים היום שורת פגישות בישראל. הוא נועד עם נתניהו, שר הביטחון אהוד ברק, הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ, יעקב עמידרור, ראש המטה לביטחון לאומי, ואחרים.

לפי ההודעה, דנו דונילון ואנשי פמלייתו עם בני שיחם בישראל על כל הסוגיות הביטחוניות שיש בהן עניין לשתי המדינות. סביר להניח שבמוקד השיחות עמדו האופציות השונות לבלימת התקדמותה של איראן לקראת השגתו של נשק גרעיני.

לדברי פרסומים באמצעי תקשורת בארה"ב, מנסה ממשל אובמה להניא את ישראל מנקיטת פעולה חד-צדדית נגד איראן בלי לתת הזדמנות נוספת לסנקציות נגד משטר האייתאללות. יו"ר המטות המשולבים של צבא ארה"ב, גנראל מרטין דמפסי, אמר באחרונה, בראיון ל-CNN, כי התקפה ישראלית על איראן עתה "תערער את היציבות".

כתבה גדולה ב"ניו יורק טיימס", היום, שנכתבה עם תשומות משמעותיות של אנשי ממשל בהווה ובעבר, מדגישה את הקשיים הגדולים שבהם תיתקל מהלומה צבאית ישראלית נגד איראן.

הודעת הבית הלבן מציינת, שביקור המשלחת האמריקנית בישראל הוא "חלק מהדו-שיח המתמשך והאינטנסיבי בין שתי המדינות ומשקף את מחויבותה הבלתי ניתנת לערעור של ארה"ב לביטחונה של ישראל".