פירמת מ. פירון ממזגת לתוכה את משרד שוגול, קצף, קרנר

משרד עוה"ד שוגול, קצף, קרנר מתמחה בתחום הפרמצבטיקה ■ במ. פירון מעריכים כי היקף הפעילות המשפטית בארץ בתחום הפרמצבטיקה יגדל באופן משמעותי

ההאטה בפעילות הכלכלית במשק והגידול המסוים באבטלה - כל אלה אין בכוחם לעצור את הצמיחה הנמשכת של משרדי עורכי הדין הגדולים בארץ, שרובם עוסקים בתחום המסחרי ובשוקי ההון. אולי להיפך. אחת הדרכים המרכזיות שבאמצעותן משרדי עורכי הדין הגדולים ממשיכים לצמוח,היא מיזוג לתוכם של משרדים קטנים ומשרדי נישה, המתמחים בתחום משפטי אחד.

אחד המשרדים שמיזג לתוכו החודש משרד נישה קטן הוא מ. פירון, שממזג את משרד שוגול, קצף, קרנר המתמחה בתחום הפרמצבטיקה.

במסגרת המיזוג יצטרפו למ. פירון 6 עורכי הדין שעבדו עד עתה במשרד שוגול. השותפים הבכירים במשרד המתמזג, עורכי הדין ברוך שוגול, ד"ר אלעד קרנר ורונן קצף מצטרפים למ. פירון כשותפים. כשכירים מצטרפים למ. פירון עורכי הדין יובל חן, עודד בקל ושניר יולזרי.

בנוסף, צירף לאחרונה מ. פירון כשותפה עובדת ותיקה במשרד - עו"ד גילי נאור-אליאס. לאחר המיזוג מונה משרד מ. פירון 120 עורכי דין, מתוכם 38 שותפים.

לדברי עו"ד צבי פירון, המיזוג של מ. פירון עם שוגול, קצף, קרנר נועד להרחיב, לחזק ולבסס את פעילות הפירמה בתחום הפרמצבטיקה, ולמצב אותה כגורם מוביל בתחום זה. בפירמה מעריכים ומצפים כי היקף הפעילות המשפטית בארץ בתחום הפרמצבטיקה יגדל באופן משמעותי בשנים הקרובות, "ואנחנו נערכים בהתאם".

- מה הן הסיבות לכך שהפעילות המשפטית בתחום הפרמצבטיקה תגדל באופן משמעותי בשנים הקרובות?

פירון: "תחום הפרמצבטיקה מאופיין בהתפתחויות טכנולוגיות ורגולטוריות. הגידול בהיקף המחקרים הקליניים, אימוץ שיטות של שיווק תרופות 'מעבר לדלפק' ללא מרשם, הסדרת היחסים בין החברות הגדולות לציבור הרופאים והקלות הבלתי נסבלת שבה מוגשות תובענות ייצוגיות - כל אלה יביאו, להערכתנו, לגידול ממשי בשירותים המשפטיים בתחום זה".

- מה מייחד את התחום לעומת תחומים אחרים?

"מדובר בהתמחות מקצועית ממוקדת בתחום משפטי לא פשוט. תחום הפרמצבטיקה מחייב היכרות והבנה עמוקות של החוקים, הרגולציה והנהלים של השוק, בעיקר בכל הקשור לתרופות, רישומן במשרד הבריאות, אישורן לשיווק, סל הבריאות, שיווקן, אחסונן, תמחור שלהן, כללי התחרות בין חברות התרופות, המותר והאסור בפרסום התרופות, וכן היחס בין הרגולציה בארץ לרגולציה בארצות הברית ובאירופה".

- מה הן ההתפתחויות המשפטיות בתחום הפרמצבטיקה שמביאות לגידול העיסוק בו?

"החוק המסדיר את הגשתן של תביעות ייצוגיות בישראל הביא לעלייה תלולה במספר התביעות הייצוגיות בתחום הפרמצבטיקה. חברות התרופות הבינלאומיות, שהמשרד מייצג חלק מהן, נתפסות בציבור בארץ ובעולם כ'כיס עמוק', דבר המביא לריבוי תביעות, שלעיתים קרובות הן תביעות-סרק".

- באיזה תיקים בתחום עוסק משרדכם?

"משרדנו מייצג בדרך-כלל חברות גדולות הפועלות בתחום. במסגרת זו אנו נדרשים מעת לעת לייצג חברות אלה בתחומים הקשורים להשפעתן של תרופות על המשתמשים בהן. כך, לדוגמה, התמודדנו בהצלחה עם טענה שתרופה פסיכיאטרית גרמה לסכיזופרניה ועם טענה שמוצר רפואי דנטלי גורם לנזקים נוירולוגיים.

"בדומה לעניינים רבים אחרים, 'אלוהים נמצא בפרטים'. כדי לזכות בתביעות בתחום הפרמצבטיקה לא ניתן להשאיר את המחלוקת רק בידי מומחים. יש להבין את נושא התביעה, את מנגנון הפעולה של החומרים הפעילים ואת גורמי המחלות. ההתמודדות האינטלקטואלית אינה קלה למי שאינו רופא או מדען, אך הסיפוק הנובע מהבנת הנושא ומההצלחה במשפט מכפר על כך".

לדברי עו"ד פירון, המיזוג של משרד שוגול, קצף, קרנר לפירמת מ. פירון אינו המיזוג הראשון שלה עם משרד נישה, דבר שמשתלב היטב עם טיפוח דור העתיד במשרד.

לדבריו, "הרחבת תחומי ההתמחות במשרד מאפשרת גידול וגיוון של מסלולי ההתקדמות של עורכי הדין הצעירים. כך למדנו מניסיוננו במיזוגים קודמים של משרדים בעלי התמחויות ספציפיות לתוך משרדנו.

"לדוגמה, הצטרפותו של רנאטו יאראק חיזקה את התחום המנהלי במ. פירון; המיזוג עם משרד יוסי הלוי הרחיב את פעילותנו בתחום הביטוח, ובעזרתו של רוני בר ניר פיתחנו את הפעילות בתחום חדלות הפירעון.

"במקביל, אנחנו מקפידים לטפח ולקדם עורכי דין מוכשרים שצמחו והתפתחו בתחומים המסורתיים של מ. פירון. עו"ד גילי נאור-אליאס, למשל, המתמחה בתחומי מקרקעין ותכנון ובנייה, צורפה כשותפה במחלקה המסחרית במשרד".

- ישנם תחומים נוספים שבהם ממקד המשרד את התרחבותו, מלבד פרמצבטיקה?

"נוסף לפעילות הרגילה של מ. פירון במיזוגים ורכישות, תשתיות ופרויקטים ובליטיגציה כללית, אנחנו מתמקדים באחרונה בתחום התובענות הייצוגיות, שבו נראה גידול משמעותי בתקופה הקרובה, וכן באירועי חדלות פירעון, שימשיכו ללוות את המשק".

- איך "מסתדרת" התרחבות המשרד עם ההאטה הכלכלית במשק?

"הגידול במשרדי עורכי הדין תואם בדרך-כלל לפעילות בכלל המשק. בשנת 2011 הייתה צמיחה מתונה במשק, ובהתאמה המשיכה מגמת הגידול במרבית המשרדים הגדולים. אם שנת 2012 תהיה שנה של קיפאון במשק, להערכתי, גם במשרדים הגדולים לא נראה גידול, אף שבאופן טבעי יגדל נפח הפעילות המשפטית בתחומי הליטיגציה המסחרית וחדלות הפירעון".

- עד לאן הפירמה שואפת לגדול?

"ככלל, קיימת מגבלה טבעית לגודל של משרדי עורכי דין מסחריים בשוק קטן יחסית כמו ישראל. מעבר לגודל מסוים עולה הפסד העסקים - כתוצאה מניגוד עניינים - על הרווח הנובע מהיתרון לגודל. המשרד שלנו עדיין לא שם".

6 עורכי דין חדשים

במסגרת המיזוג של משרד שוגול, קצף, קרנר לתוך משרד מ. פירון, שנכנס לתוקף בסוף 2011, הצטרפו אל שורת עורכי הדין של משרד פירון 6 עורכי דין חדשים - ברוך שוגול, ד"ר אלעד קרנר ורונן קצף, שהצטרפו כשותפים למשרד, ועורכי הדין יובל חן, עודד בקל ושניר יולזרי המצטרפים אל מצבת כוח-האדם של המשרד.

עו"ד ד"ר אלעד קרנר, המצטרף למשרד, מתמחה בתחום המסחרי, מיזוגים ורכישות, מימון ובטוחות, דיני חברות, קניין רוחני ודיני אינטרנט. בין היתר מייעץ לחברות בארץ ובחו"ל.

נוסף להם הצטרפה עו"ד גילי נאור-אליאס ממשרד מ. פירון אל שורת השותפים במשרד. עו"ד שוגול מתמחה בתחום המשפט המסחרי, בדיני פרמצבטיקה ובנקאות. שוגול שימש בעבר כמנהל השיווק של המחלקה הפרמצבטית בטבע תעשיות פרמצבטיות, כמנכ"ל חברה בבעלות משותפת של טבע וכור תעשיות, הממוקמת בקניה; וכמנכ"ל סל"א - חברת השיווק הבלעדית של טבע בישראל.

עו"ד רונן קצף ניהל את מחלקת הליטיגציה במשרד שוגול, קצף, קרנר, ומתמחה בתחום האזרחי-מסחרי. קצף (סא"ל במיל') שימש בעבר כתובע בכיר בפרקליטות הצבאית, ובין היתר כיהן כתובע הצבאי הראשי באזור השומרון. לעו"ד קצף 25 שנות ניסיון, שבמסגרתן רכש ידע מקיף ומוניטין בניהול משפטים בתחום האזרחי-מסחרי, לרבות דיני חוזים, דיני בנקאות, מכרזים ודיני פרמצבטיקה.