הבנק האירופי "יסגור את הברז" לאירופה בשבוע הבא?

הערכות: לאחר שיזרים סיבוב שני של הלוואות ארוכות-טווח לבנקים באירופה, יפסיק הבנק האירופי את מהלכי הגברת הנזילות שלו - כך לפי מקורבים לעניין

הבנק המרכזי האירופי יעצור את מהלכי הזרמת הנזילות שלו בשבוע הבא - לאחר שיזרים למערכת הפיננסית באירופה "סיבוב שני" של הלוואות ארוכות-טווח (LTRO) ב-28 בפברואר - כך מסרו השבוע מקורות המקורבים לעניין ל-CNBC.

מדובר במהלך עידוד נזילות שני מסוגו של הבנק, בראשותו של היו"ר מריו דרגי, לאחר שהבנק השיק בדצמבר 2011 הלוואות לכ-3 שנים בהיקף של חצי טריליון אירו לכ-532 מוסדות פיננסיים ביבשת.

זאת, במטרה להגביר את הנזילות בבנקים ביבשת ולעודדם להעניק הלוואות, וכן לרכוש אג"ח ממשלתיות של כלכלות אירופה ה"מתקשות" ב"דלת האחורית".

בדירקטוריון הבנק האירופי, כך מעריכים מקורבים לסוגייה, צופים לביקושים ערים למכשירי ההלוואות החדשים יחסית - וצופים כי הלוואות בהיקף של טריליון אירו יינתנו. הצפי הוא שיותר בנקים ילוו הפעם, לאור העובדה בסיבוב השני גם בנקים קטנים יותרו להשתמש בהלוואות.

ומהן הערכות האנליסטים? לפי סקר שבוצע בקרב 60 כלכלנים על ידי סוכנות "רויטרס", ישנו קונצנזוס כי כ-492 מיליארד אירו יימסרו בממוצע לבנקים ביבשת, בעוד הציפיות המקסימליות עומדות על כטריליון אירו בסך-הכל.