פיץ' חותכת דירוג יוון: "סביר שתגיע לחדלות פירעון בקרוב"

סוכנות הדירוג חותכת את דירוג יוון לרמה של "C" מרמה קודמת של "CCC" ■ מזהיר כי תוכנית חילופי האג"ח הממשלתיות ופריסת החובות מגבירה הסיכון ל"חדלות פירעון מבוקרת"

סוכנות הדירוג פיץ' חותכת היום (ד') את דירוג האשראי של ממשלת יוון, לרמה של "C" מרמה קודמת של "CCC" - תוך שהיא מזהירה כי תוכנית חילופי האג"ח הממשלתיות ופריסת החוב כנגד חבילת הסיוע, עלולה להוביל בסופו של דבר ל"חדלות פירעון מבוקרת" בסיכוי סביר.

השבוע, נזכיר, אושרה תוכנית החילוץ השנייה לממשלת יוון - לאחר שעברה על ידי שרי האוצר של גוש האירו, שאישרו לממשלה היוונית סיוע של כ-130 מיליארד אירו. חבילת החילוץ כוללת "תספורת" נומינלית של 53.1% לבעלי האג"ח, במטרה לרדד את יחס החוב-תוצר היווני לרמה של 121% עד סוף שנת 2020. (לסיפור המלא)

עוד מודיעה פיץ' כי דירוג האג"ח היווניות שיושפעו מעסקת חילופי האג"ח, במסגרתה הסקטור הפרטי יחליף את האג"ח אשר ברשותו לאג"ח ארוכות-טווח חדשות - יירד לרמה של "D", המציינת חדלות פירעון.

מיד לאחר סיום עסקאות ההחלף, והנפקת האג"ח החדשות - מודיעה פיץ' כי תבחן את דירוג האיגרות החדשות תוך התחשבות בדירוג האיגרות הקודמות ומבנה האשראי החדש של הממשלה היוונית.