סמירה: לנקוט אמצעים למניעת מצבים בעייתיים ב"אח הגדול"

בעקבות התבטאויות משתתפי "האח הגדול" בעניין שימוש בסמים, פנה מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, במכתב למנכ"ל קשת, אבי ניר

בעקבות התבטאויות משתתפי "האח הגדול" בעניין שימוש בסמים, פנה מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, במכתב למנכ"ל קשת, אבי ניר, וטען כי: "רצוי לשלב פעילות שתעביר מסרים בתחום מניעת עישון, סמים ואלימות, בדרך של דיון או משימות".

ביום ראשון פנתה הרשות למלחמה בסמים לקשת בדרישה כי תדיח בעצמה מבית "האח הגדול" 4 משתתפים, לאחר שדיברו ביניהם על שימוש בסמים תוך שימוש במילת הקוד "אבוקדו" לתיאור השימוש בסמים.

על אף שהשיחה אודות הסמים שודרה בערוץ 20, החליט סמירה לשלוח את המכתב לניר. "אף שהאירוע המדובר, בו התנהלה השיחה (ב'קודים') בין דיירי 'האח הגדול' בנושאי סמים, שודר במסגרת ערוץ 20 שבפיקוח מועצת הכבלים והלוויין", כותב סמירה, "אני מוצא לנכון להאיר ולהעיר בעניין זה. 'האח הגדול', שזוכה לנתונים צפייה גבוהים, שייכת לקשת ומזוהה גם עם ערוץ 2. לכן גם התנהלות בעייתית של המשתתפים ו/או העורכים בערוץ 20 משפיעה על הציבור והיחס לתוכנית בשידורי ערוץ 2".

סמירה הוסיף כי "יש לגלות ערנות רבה בעת שידור התוכנית ולנקוט אמצעים על מנת להבטיח מניעת מצבים בעייתיים ובעלי השפעה שלילית (צפייה מוקדמת בהשהיה)".

יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן, מסר היום (ד') ל"גלובס" כי "מנגנון ההשהיה נועד למנוע מצבים שאחר-כך נצטער עליהם. אני לא בטוח שהסיפור הזה של השימוש בסמים תחת מילת הקוד 'אבוקדו' עומד בקריטריונים האלה של מתן תמריץ לשימוש בסמים. בכל אופן, אנחנו פתחנו בבדיקה בעניין".

מקשת נמסר: "הדיירים ששוחחו ביניהם נעזרו בשמות קוד. מכאן הקושי בניטורה של השיחה בידי ההפקה. בעונה יש קרוב ל-5,000 שעות שידור חי, שרובן ככולן מתעדות דיאלוגים שונים בין הדיירים. קורה שמוחמצת שיחה קצרה שאינה ראויה לשידור. מובן שבתוכנית ששודרה בערוץ 2 לא הוצגה השיחה".