סיבוב שני: קופת חולים מאוחדת מוציאה מכרז פרסום חדש

קופת החולים שינתה את תנאי המכרז וקיבלה הצעות מתשעה משרדים ■ על-פי הערכות, היקף תקציב הפרסום יעמוד על 4 מיליון שקל

השינוי שערכה קופת חולים מאוחדת במכרז הפרסום שלה מוכיח את עצמו: ל"גלובס" נודע כי עם תום מועד הגשת ההצעות ניגשו למכרז כתשעה משרדי פרסום. זאת לעומת 2 משרדים בלבד שהגישו הצעות במכרז הקודם שנגנז. עוד נודע כי בין המשרדים המתמודדים הפעם נמנים באומן-בר-ריבנאי ושטרית מדיה גרופ שהתמודדו בסיבוב הקודם, יורו ישראל, דרורי-שלומי-שקד, ענבר-מרחב, רגב-קוויצקי, שמעוני-פינקלשטיין-ברקי ועוד.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס" לפני מספר שבועות הוחלט בקופת חולים מאוחדת להפסיק את תהליך מכרז הפרסום הקודם בו הגישו מועמדות באומן ושטרית. לכאורה יכלה הקופה לבחור משרד אחד משני המציעים, אך מאחר ובהצעתה של שטרית נפל פגם החליטו בקופה לצאת למכרז חדש.

המכרז הקודם עורר לא מעט ביקורת בענף. נראה היה כי מה שהצליח להבריח את רוב משרדי הפרסום מההתמודדות היו דרישות מאוד לא שגרתיות מהמשרדים המתמודדים. המשמעותית בהם הייתה הדרישה להפקיד ערבות ל-8 חודשים על סך 500 אלף שקל וכן לצרף את המאזנים של המשרד ב-3 השנים האחרונות. עוד נדרשו המשרדים למאזן מסוקר לשנה זו - מה שמצריך עלות נוספת לרואה חשבון.

במכרז הנוכחי אמנם לא מוגדר סכום כספי עליו מתמודדים המשרדים אך על-פי ההערכות, מדובר בהיקף של כ-4 מיליון שקל לשנה.

תקציבי הפרסום של קופות החולים נגזרות על-פי מפתח חברים לקופה כשעל כל חבר מותר להוציא סכום מסוים. כנגזרת מכך התקציב הגדול ביותר הוא של שירותי בריאות כללית המטופל בחלקו הארי במקאן אריקסון עם חלק קטן המטופל בראובני-פרידן. תקציב זה עומד על כ-8 מיליון שקלים בשנה. התקציב השני בגודלו הוא של קופ"ח מכבי והיקפו מוערך בכ-6 מיליון שקלים. מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של קופת חולים מאוחדת עמד מתחילת השנה על כחצי מיליון דולר במחירים ריאליים.