ועד עיתונאי "הארץ" פרסם מודעה נגד שוקן בעמוד הראשון

הפתעה לשוקן: הועד פרסם היום בעמוד הראשון של העיתון מודעה על רבע עמוד ובו פנייה לקוראים לפנות למו"ל עמוס שוקן ולהביע את מחאתו על יחסו לעובדי העיתון ■ "מקום עבודה אינו אתר צילומים לעונה החדשה של הישרדות"

הפתעה לעמוס שוקן: ועד עיתונאי "הארץ" פרסם היום בעמוד הראשון של העיתון מודעה על רבע עמוד ובו פנייה לקוראים לפנות למו"ל עמוס שוקן ולהביע את מחאתו על יחסו לעובדי העיתון והצעדים החד צדדים ה"מנוגדים לחוק" שננקטו כלפיהם. ביום ראשון ייפגשו עובדי העיתון על גג בניין המערכת ויחליטו באילא אמצעים לנקוט - זאת לאחר שהמו"מ על תנאי העבודה בין ההנהלה ועובדים הגיע למבוי סתום בימים האחרונים.

"מקום עבודה אינו אתר צילומים לעונה החדשה של הישרדות", תקפו חברי הוועד את הנהלת "הארץ". "עובדים אינם נייר עיתון שאפשר לקמט ולזרוק. יש לנו זכות להיאבק על פרנסתם של האנשים המוכשרים והמסורים של 'הארץ'", הסבירו חברי הוועד את החלטתם להכריז על סכסוך עבודה לפני כמה שבועות.

"אנחנו יודעים שעבורכם הארץ הוא יותר מעוד עיתון. הוא סמל לעיתונות שהייתם רוצים: איכותית, אינטליגנטית ומעמיקה שעוסקת בדברים החשובים והמעניינים, שוחרת דמוקרטיה, צדק ושלום", נכתב במודעה ל"קוראי הארץ"."גם עבורנו 'הארץ' הוא יותר ממקום עבודה, הוא בית, שמעניק תחושת שליחות לכל אחד מאיתנו. אנחנו יודעים שכמו ענף העיתונות כולו, 'הארץ' מתמודד עם משבר כלכלי לא פשוט, ואנחנו מקווים ובטוחים שהעיתון יעבור אותו בהצלחה".

"אולם כחלק מהמתמודדות עם המשבר, נקטה לאחרונה הנהלת 'הארץ' בצעדים חד-צדדים בניגוד לחוק: פיטורים של עיתונאים וקיצוצי שכר של עשרות אחוזים לעשרות גרפיקאים, בניגוד להסכמות עם ועד העיתונאים. ההנהלה עשתה זאת מבלי לעדכן אותנו מראש, כך שלא יכולנו להגן על חברינו בעוד מועד", הסביר הוועד את החלטתו להכריז על סכסוך עבודה.

בהמשך הסביר הוועד כי החל מהימים הקרובים, לאחר שנגמרה תקופת הצינון המוכרזת בחוק מאז הכרזת הסכסוך, ייתכן כי יינקטו צעדים ושיבושים שעלולים לפגוע בציבור הקוראים. "אנחנו מתנצלים לפניכם מראש, ומבטיחים שנעשה הכל כדי שהמו"מ יישא פרי, ולא תיפגעו", כתבו והאיצו בקוראי העיתון ש"לא להחרים את העיתון - אלא להזדהות איתנו. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו 'קוראי 'הארץ' למען עיתונאי 'הארץ'', פנו למו"ל עמוס שוקן והביעו את מחאתכם".

יודגש כי על פי החוק, החל מאתמול יכול ועד העיתונאים של הארץ לנקוט בצעדי השבתה חלקיים ומלאים לאחר שתמה תקופת הצינון של סכסוך העבודה שהוכרז לפני כשבועיים. ביום ראשון תתקיים אסיפת חירום של העובדים על גג מערכת הארץ ובה יוחלט באילו אמצעים לנקוט. כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", אגודת העיתונאים בתל אביב החליטה לפני שלושה שבועות לאשר 700 אלף שקל לצרכי השבתת העיתון.