המרוויח הכי גדול בתולדות ארסנל?

תציע לוואן פרסי חוזה בסך 130 אלף ליש"ט בשבוע (לפני מענק חתימה שמן) ■ המועדון, הרווחי ביותר בעולם, ידווח על רווח בשווי 45 מיליון ליש"ט בחצי העונה החולפת

ארסנל צפויה לפרסם מחר (ב') את הדוחות הכלכליים החצי-שנתיים שלה לעונת 2011/12, כשלפי הפרסומים, מועדון הכדורגל הכי רווחי בעולם בשנים האחרונות (הרוויח כ-183 מיליון ליש"ט לפני מס בחמש העונות החולפות) שוב ידווח על תוצאת פיננסיות טובות במיוחד: הרווח של "התותחנים" בששת החודשים שהסתיימו בנובמבר 2011 יעמוד על כ-45 מיליון ליש"ט.

אולי השפע הכספי הוא זה שמהווה גורם מכריע בהחלטה של ראשי ארסנל להציע לכוכב הקבוצה, החלוץ רובין ואן פרסי, את השכר הגבוה ביותר בתולדות המועדון: ה"מייל און סאנדיי" מדווח היום כי ארסנל תעניק להולנדי משכורת שבועית בסך 130 אלף ליש"ט, עלייה של כ-63% לעומת שכרו הנוכחי באצטדיון ה"אמירייטס". בנוסף, צפויה ארסנל להציע לוואן פרסי מעניק חתימה בגובה של 5 מיליון ליש"ט.

ואן פרסי הפך העונה לאחד מהחלוצים הבולטים בעולם: הוא מוביל כרגע את פסגת כובשי השערים של הפרמיירליג, עם 23 שערים בסך הכל (וויין רוני ממנצ'סטר יונייטד במקום השני, עם 17 שערים).

במידה ויחתום על החוזה המשודרג, הוא כאמור יהפוך לגבוה ביותר בתולדות ארסנל, אך נמוך ביחס למשתכרים הבכירים של הפרמיירליג. כהשוואה, שני המרוויחים הגדולים של הליגה האנגלית כיום הם וויין רוני ויא-יא טורה (שמשחק במנצ'סטר סיטי), עם שכר בשווי של 190-200 אלף ליש"ט בשבוע כ"א.

מדיניות השכר הנוקשה של ארסנל היא אחת הסיבות העיקריות לעובדה שהמועדון מצליח להיות רווחי כבר שנים ארוכות. בעונה הקודמת שכר העובדים בארסנל הסתכם ב-124.4 מיליון ליש"ט, הרביעי בלבד בגובהו בפרמיירליג.

כך או כך, חוזהו הנוכחי של ואן פרסי, שיסתיים בתום העונה הבאה (בקיץ 2013), לא יחודש כל כך מהר: השחקן הצהיר לאחרונה כי ייכנס למו"מ בנוגע להארכת ההסכם שלו רק לאחר שתסתיים העונה הנוכחית. במידה והחלוץ יחליט לעבור למועדון אחר שיסכים לשלם לו כסף גדול יותר, זה לא הולך להיות סיפור זול עבור הרוכשים המיועדים: השווי של ואן פרסי, לפי אתר transfermarkt.de, נאמד ב-45 מיליון אירו.