מה עשה ח"כ חיים כץ עם בעלי מנורה במגדלי אקירוב?

מי שמוביל מהלך להפחתת דמי הניהול השתתף באירוע של מנחם גורביץ', בעלי מנורה מבטחים ■ כץ: "אנחנו בידידות; אפשר לראות כמה מנחם גורביץ' מפסיד מירידת דמי ניהול בביטוחי מנהלים ובכמה ירדה מניית מנורה"

ביום ב' שעבר הגיע לשיאו מהלך של ח"כ חיים כץ להקטנת דמי הניהול בביטוח פנסיוני. הקטנה שתפגע קשות בהכנסות חברות הביטוח ובתי ההשקעות. ביום ו' הופיע כץ בכנס במוזיאון ארץ ישראל ותקף את "מנהלי ההשקעות של חברות הביטוח, שמושכים משכורת של 30 מיליון שקל בשנה בלי בושה".

בין לבין, בחמישי בערב, הלך כץ למסיבה שנערכה במגדלי אקירוב בדירתו של מנחם גורביץ', הבעלים של חברת הביטוח מנורה מבטחים, ובהשתתפות בכירים רבים מהמגזר העסקי. מנורה מבטחים היא אחת הנפגעות מהורדת דמי הניהול בביטוחי המנהלים וקופות הגמל, אך גם מחזיקה בקרן הפנסיה הגדולה בישראל, מבטחים החדשה, שבה לא ישתנו דמי הניהול.

פשרה עם האוצר

הסיבה לכך היא כי בפשרה שבין כץ לממונה על שוק ההון, עודד שריג, הסכים כץ לעמדת האוצר כי אפיק החיסכון הפנסיוני היחיד בו לא יחולו שום שינויים בדמי הניהול הוא קרנות הפנסיה. במבטחים החדשה נמצאים גם כספי הפנסיה של עובדי התעשייה האווירית, וח"כ כץ הוא גם יו"ר ועד העובדים של תע"א.

בתגובה ל"גלובס" אישר כץ את הפרטים, ואמר: "הייתי אצל גורביץ', אנחנו ביחסי ידידות. אני עובד ביושר ובהגינות, וזה לא מונע ממני לפעול למען הציבור". כץ הוסיף: "אפשר לראות כמה מנחם גורביץ' מפסיד מירידת דמי ניהול בביטוחי מנהלים ובכמה ירדה מניית מנורה". מבדיקת "גלובס" עולה כי מניית מנורה ירדה בשבוע שעבר ב-8.7%, וערך מניותיו של גורביץ' ירד ב-90 מיליון שקל.

ממנורה מבטחים סירבו להתייחס לדברים. גורמים בשוק ציינו כי "האירוע לא היה של מנורה, אלא אירוע פרטי של הבעלים". עוד נציין כי גורביץ' עורך אירוע מסוג זה פעם בשנה ורשימת המוזמנים קבועה. גורביץ' עצמו סירב להתייחס לעניין.