ההכנסה השנתית של סוכני שחקנים באירופה: 400 מיליון אירו

כך עולה ממחקר חדש של ארגון CIES ■ הגיל הממוצע של סוכנים ביבשת עומד על 42; רק עבור 41% מהסוכנים מהווה הכדורגל מקור פרנסה עיקרי

ההכנסה השנתית של סוכני שחקני הכדורגל באירופה נאמדת בכ-400 מיליון אירו. כך עולה ממחקר חדש של הארגון השווייצרי CIES Football Observatory, שמבצע מאז 2005, בשיתוף עם פיפ"א ועם אוניברסיטת נוישאטל השווייצרית, בדיקות מקיפות על הענף.

המחקר, שהתמקד בעיקר בחמש הליגות הבכירות ביבשת (אנגליה, ספרד, גרמניה, איטליה וצרפת) מצא גם כי קיימת ריכוזיות גדולה ברמות הגבוהות של הכדורגל: 83 סוכני שחקנים מחזיקים בזכויות ייצוג של מחצית מהכדורגלנים בליגות הבכירות הנ"ל.

בבדיקה של CIES נחשפו גם כמה פרטים דמוגרפיים מעניינים על סוכני שחקנים: הגיל הממוצע שלהם עומד על 42, עם רוב מוחלט לגברים (רק 3.4% מהם - נשים); 71% מהסוכנים דוברים שפה זרה ברמת שפת-אם, וקרוב ל-75% מהם מחזיקים בתואר אקדמאי. יחד עם זאת, פחות ממחצית מהסוכנים מתפרנסים מייצוג כדורגלנים: רק עבור 41% מהסוכנים מדובר על מקור הפרנסה העיקרי.

בעוד 98% מהסוכנים עוזרים למיוצגים שלהם בניהול משאים ומתנים מול המועדונים, ושני שליש מהסוכנים מסייעים לשחקנים גם בייעוץ משפטי וחתימה על חוזי חסות - רק 46% מהסוכנים עוזרים לשחקנים בעניינים אישיים - לדוגמא עזרה במציאת דירה בחו"ל, ארגון נסיעות וטיסות וכו'.

יש לציין כי סוכני שחקנים לא מסתפקים רק בכדורגלנים פעילים: 40% מהסוכנים מייצגים או ייצגו בעבר לפחות מאמן אחד או אנשי מקצוע אחרים מהכדורגל.