נוחי דנקנר ושאר הבעלים רכשו מניות אי.די.בי ב-5 מיליון ש'

נוחי, אביו יצחק, ומשפחת לבנת מנצלים את צניחת מניית אי.די.בי בבורסה, ורכשו מניות ■ המניה צנחה היום ב-4% ומשלימה נפילה של כ-30% בקצת יותר משבוע

בעלי השליטה בחברת אי.די.בי. אחזקות מנצלים את צניחת המניה בשבוע האחרון: נוחי דנקנר ואביו יצחק, ומשפחת לבנת רכשו היום (ב') בבורסה מניות של חברת האחזקות ביותר מ-5 מיליון שקל. נוחי רכש מניות ב-1.8 מיליון שקל, יצחק ב-1.5 מיליון ומשפחת לבנת קנתה מניות ב-1.8 מיליון שקל. מניית אי.די.בי אחזקות נפלה היום בבורסה ב-4% ומשלימה צניחה של כ-30% בקצת יותר משבוע.

אי.די.בי אחזקות אמנם רשמה בשבוע שעבר הישג יפה, כשהצליחה להשלים גיוס של 321 מיליון שקל בהנפקת מניות, אולם כאמור להנפקה זו היה מחיר כבד - הצניחה בשוק במחזור גבוה לשפל של כ-8 שנים (מתואם דיבידנד).

גורם בשוק אמר ל"גלובס", כי בגלל שמניית אי.די.בי אחזקות לא נמצאת כיום במדדים המובילים בבורסה, לא ניתן לשאול אותה מחברות תעודות הסל. ואם אין אפשרות של השאלה, לא ניתן לבצע מכירות בשורט. אם הייתה אפשרות כזאת, בהחלט ייתכן שהיינו רואים ירידות חדות הרבה יותר".

מטרת ההנפקה, נזכיר, הייתה לשפר את מצבת הנזילות של הקבוצה, ולאפשר לה לעמוד בתשלומי החוב שלה. בדוחותיה האחרונים פרסמה אי.די.בי אחזקות דוח תזרים מזומנים לפיו היא תזדקק למקורות חיצוניים בהיקף של כ-250 מיליון שקל כדי לעמוד בהתחייבויותיה עד יוני השנה. החברה הבת, אי.די.בי פתוח, זקוקה למעל מיליארד שקל בכדי לעמוד בהתחייבויותיה עד סוף השנה.

כ-20% מהגיוס, שהם 62 מיליון שקל, הגיעו מבעלי עניין, ובראשם נוחי דנקנר ושותפיו לגרעין השליטה, משפחות לבנת ומנור. 35 מיליון שקל גויסו במכרז הציבורי, ויתרת 224 מיליון שקל גויסו במכרז הציבורי בין היתר מידי בנקים זרים.