עוד שייט אבוד: ספינת תענוגות של "קוסטה" נתקעה בים

יותר מ-1,000 בני אדם נמצאים על סיפונה של הספינה "אלגרה" שנסחפה ללא שליטה במימי האוקיינוס ההודי, סמוך לאיי סיישל

חודש וחצי לאחר שטבעה מול חופי איטליה ספינת התענוגות "קוסטה קונקורדיה", אשר גבתה את חייהם של 25 קורבנות, כמעט נרשם אסון נוסף בספינת תענוגות נוספת שמפעילה החברה האיטלקית, לאחר ששריפה פרצה בחדר המכונות של הספינה "קוסטה אלגרה", וגרמה להיסחפותה סמוך לאיי סיישל. לא דווח על נפגעים.

אתמול מסר משמר החופים של איטליה כי שריפה פרצה סמוך לגנרטורים בחדר המכונות של ספינת התענוגות. בעקבות המקרה נותקה אספקת החשמל לספינה והיא נסחפה באוקיינוס ההודי, לא רחוק מאיי סיישל - אזור שבו ריכוז גבוה במיוחד של שודדי ים. על סיפון הספינה יותר מ-1,000 בני אדם, מתוכם 636 נוסעים ו-413 אנשי צוות.

מחברת הספנות האיטלקית Costa Crociere SpA, שבבעלותה הייתה גם ה"קוסטה קונקורדיה", נמסר כי הושגה שליטה על האש וכי אף אחד מהאנשים על סיפון הספינה לא נפגע. ה"אלגרה" החלה לשדר אותות מצוקה, בעקבותיהם ייצאו מספר אוניות מאיי סיישל במטרה לסייע לה. בשעות הבוקר המוקדמות הצליחה ספינת גרר צרפתית להגיע לאזור שאליו נסחפה הספינה, ואנשיה מגישים סיוע לנוסעים שעל סיפונה.

בשעת השריפה הייתה הספינה במרחק של כ-32 ק"מ מהאי אלפונס, אחד מאיי האלמוגים הרבים של סיישל. "מערכות כיבוי האש ונהלי שעת חירום הופעלו מיד. יחידות כבאות מיוחדות שהיו על הספינה הצליחו לכבות את האש", נמסר מחברת הספנות. עוד נמסר כי על סיפון הספינה נמצא גם כוח של נחתים איטלקים חמושים שמטרתו להדוף כל ניסיון של שודדי ים להשתלט על הספינה.

סוללות חירום על סיפון הספינה מאפשרות לה לשלוח אותו מצוקה ולהפעיל את תאורת החירום, אך מיזוג האוויר אינו עובד וכך גם אמצעי הבישול. נוסעי הספינה - בהם 127 צרפתים, 126 איטלקים ו-38 גרמנים - נאלצים להסתפק לעת עתה בלחם, מים ופירות.