ייצוגית: נסיעה חלקה בכביש 6? פקקים ועומסי תנועה לרוב

נגד דרך ארץ הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית ב-30 מיליון שקל, בטענה כי היא מציגה את כביש 6 ככביש מהיר - אך בפועל הנהגים בכביש זה נתקלים בפקקים ועומסים

לבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה הוגשה הבוקר (ג') בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף של 30 מיליון שקל נגד חברת דרך ארץ, זכיינית ומפעילת כביש 6 (כביש חוצה ישראל), בטענה כי החברה מציגה את הכביש ככביש מהיר - בעוד שבפועל הנהגים, שמשלמים אגרה כדי להשתמש בו, נתקלים בעומסי תנועה.

לדברי התובע הייצוגי, עו"ד נחום אורן ממשרד קורמן-אורן (שמייצג את עצמו בתביעה), קרוב ל-2 מיליון נהגים נתקלו ב-7 השנים האחרונות בעומסי תנועה על כביש 6, כאשר ממוצע האגרה שהם משלמים הוא בסך 13 שקל לנסיעה.

לטענת אורן, דרך ארץ אינה מודיעה לנהגים שעומדים לעלות על כביש 6 במקרים שבהם יש בו פקקים, למרות שהיא מחויבת לעשות כן.

התובע מוסיף וטוען כי דרך ארץ מסתפקת בדרכי הודעה שאינן יעילות, כגון בתחנות הרדיו, במוקד טלפוני או באתר האינטרנט שלה.

לטענתו, הגילוי על עומסי התנועה טרם כניסת הנהג לכביש 6 מתחייב מחוק הגנת הצרכן, מכיוון שמדובר בפגם מהותי בשירות שהנהג עומד לקבל, יחסית לציפיות הלגיטימיות שלו.

בתביעה מצוין כי 5 הצעות חוק שהועלו בשנים האחרונות בכנסת, שבהן נעשו ניסיונות לשנות את החוק כך שיחייב את דרך ארץ לתת התראה לנהגים על עומסי תנועה, סוכלו על-ידי הממשלה. לטענתו, סיכול הצעות החוק על-ידי הממשלה נובע מכך שעל-פי ההסכם שבין המדינה לזכיינית, כל שינוי בזיכיון אמור להיות מכוסה על-ידי המדינה.