פריחה מחודשת בתיאטרון חיפה

הפסטיבל הבינלאומי בחיפה להצגות ילדים הוא סיבה מספקת להצפין * מי שכבר יגיע לעיר יוכל להתרשם גם מתערוכת הפרחים המיתולוגית, שחוזרת לעיר לאחר 19 שנות היעדרות

בתיאטרון חיפה יתקיים בפסח הפסטיבל הבינלאומי להצגות ילדים, החוגג 22 שנה. הפסטיבל הוא אחת הבמות העיקריות המצמיחה מדי שנה מקבץ חדש של הצגות משובחות, המזינות את תרבות הילדים. במשך 3 ימים יעלו הצגות מקוריות בבכורה, לצד מופעים מחו"ל, מלווים בהפנינג הכולל עשרות מופעי חוצות פתוחים לקהל.

הפסטיבל יפתח במופע חוצות של הצגה מקורית "סובבת קהל", על-פי עקרונות התיאטרון הפיזי-חזותי. ההצגה משלבת שלושה סיפורים קלאסיים מקצות תבל, שמתרחשים במקביל ונפגשים על במה אחת.

שש הצגות העולות בבכורה בפסטיבל, משתתפות במסגרת תחרותית: "אבא של עמליה נוסע לאוסטרליה", "קורדרוי", "ארץ הגרביים האבודים", "חכמים בלילה", "שכנים", "המכשפה בבית ממול". את "אבא של עמליה" (לגילאי 3-9) עיבדה ליאור גרטי על פי סיפרו של אשכול נבו וביים אורי אומנותי. שחקנים: אביגיל אריאלי, שרון צור, נעמה שטרית, יולי סקר. "קורדרוי" (לגילאי 3-8) הוא תיאטרון-חפצים מלא הפתעות ובו צעצועים, בובות ומנגנונים מכאניים, בהשראת ספרו של דון פרימן. "ארץ הגרביים האבודים" (לגילאי 4-10) הוא סיפור על ילד בודד המגיע על כנפי הדמיון לארץ קסומה, המקום אליו מגיעים כל הגרביים שלא חוזרים ממכונת הכביסה (ולמי מאיתנו אין כאלה?). "חכמים בלילה" (לגילאי 4-10) היא עיבוד לסיפורי חלם בתיאטרון בובות ונייר שיצרה גליה לוי-גרד. היא מציגה את הסיפור מעל דפי ספר ענק, המעוצב בטכניקת "פופ-אפ", בשילוב מוזיקת כליזמר מקורית של אייל תלמודי מ"אוי דיויז'ן". "שכנים" (לגילאי 4 ומעלה) היא קומדיה בפנטומימה ובה שני אנשים, שונים האחד מהשני, הנאלצים לגור בשכנות ומגלים כי יש להם במשותף יותר משחשבו. ב"המכשפה בבית ממול" (לגילאי 5-13) שלושה ילדים יוצאים להרפתקה נגד המכשפה של הש כונה ומצליחים למצוא חברות אמת. עוד מתארחות בפסטיבל הצגות מתיאטראות ילדים בארץ, "אורה הכפולה" הקלאסי שעלה במדיטק, המחזמר "גלי" של תיאטרון אורנה פורת על-פי שירי אהוד מנור, "הצייר והציפור" של תיאטרון רחוק, ההצגה "סמיר ויונתן" העוסקת בדו-קיום, על-פי ספרה של דניאלה כרמי.

בארועי החוצות יציג בית הספר לתיאטרון בובות הפועל בקמפוס הנמל. "מסביב לעולם ב-14 כלבים" הוא מיצג פסלים בעיצוב תלמידי ה סמינר הקיבוצים. "האוצר של לליו" היא הצגה בסגנון קומדיה דל'ארטה בביצוע להקת "סקפינו".

איפה: תיאטרון חיפה, רח' פבזנר 50, 04-8600500; אתר: haifakids.co.il