פורום ספקי החשמל: למנוע את רכישת אייס ע"י אלקטרה

אבי סופר: "אם אלקטרה תקבל 180 אלף מטרים של מכירה נוסף לרשתות שלה כיום - הענף יהיה בבעיה, ומחירי מוצריה יעלו" ■ אלקטרה: "הטענות מצוצות מהאצבע"

תחת הכותרת "מצילים את ענף החשמל" התכנס היום (ג') בתל-אביב פורום ספקי החשמל, בקריאה למנוע את עסקת הרכישה של רשת אייס על-ידי קבוצת אלקטרה. הצעת הרכישה צלחה, כזכור, את מבחן בית המשפט, אך עומדת כרגע בפני הכרעתו של הממונה על הגבלים עסקיים, פרופ' דיויד גילה.

כבר היום, טענו הנוכחים, מנהיגה אלקטרה יבוא בלעדי על מוצרים מסוימים וגובה עליהם מחירים הגבוהים בעשרות אחוזים מאלה הקיימים בחו"ל.

"לא מדובר בהצלתו של שוק החשמל, אלא קודם כל בהצלתו של הצרכן", טען אבי סופר, בעל רשת מוצרי החשמל על שמו. "אם אלקטרה תקבל 180 אלף מטרים של מכירה, נוסף לרשתות בהן היא מחזיקה היום - הענף יהיה בבעיה, ומחירי מוצריה והמותגים שהיא מייבאת יהיו גבוהים באופן גורף".

כיום, יש לציין, מחזיקה אלקטרה ברשתות שונות כמו שקם אלקטריק, מחסני חשמל וסנסור.

סופר אף רמז כי ההבטחה של אלקטרה לא לפטר עובדים בעקבות רכישה לא הוכיחה את עצמה בעבר, וכי הצעות רכישה מקבילות נדחו שלא בצדק.

אייל בן-אליעזר, מנכ"ל ובעלי רשת החשמל הסיטונאי, ציין כי אישור הרכישה יהיה סביר רק אם תוגבל אלקטרה במכירת מוצרים לבנים ואלקטרוניקה, ותשמור על מקומה של אייס כרשת " עשה זאת בעצמך".

בפתח בית העיתונאים, שבו נערכה ההתכנסות, הפגינו כל העת נציגים של עובדי אייס, בקריאה לאשר את עסקת המכירה לאלקטרה ובכך להציל את מקומם של 1,250 עובדים בשוק העבודה - ואף לאפשר להם לעבוד בחברה שתשפר לטענתם את תנאיהם, כמי שמדורגת במקום ה-40 ברשימת מקומות העבודה שטוב לעבוד בהם.

"טענות מצוצות מהאצבע"

יקי ודמני, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, מסר בתגובה: "הטענות שהועלו מצוצות מהאצבע, ואין כל קשר בינם ובין המציאות. אם אבי סופר חשב שהוא מעוניין לרכוש את רשת אייס, מדוע לא השתתף במכרז לרכישתה?

"על המאזניים עומדת פרנסתם של אלפי משפחות. אלקטרה מוצרי צריכה מפרנסת בגאווה רבה אלפי משפחות כיום ומתכוונת לחבק גם את עובדי אייס דיפו וספקיה ולהחזיר להם את החיוך, בדיוק כמו לעובדי וספקי אלקטרה כיום.

"בכוונת אלקטרה מוצרי צריכה לנהל ולפתח את רשת אייס דיפו כרשת 'עשה זאת בעצמך', על כל מגוון הפעילויות של הרשת, וזאת לטובת התחרות שמייצגים כל אותם תחומים".