אלי ישי במכתב לנתניהו: "תתערב שוב במחיר הדלק"

שר הפנים לרה"מ: "העם היושב בציון נאנק תחת יוקר המחייה" ■ הלילה בחצות אמור מחיר הדלק להתייקר לשיא של 8.05 שקל לליטר - אלא אם כן נתניהו יחליט אחרת ■ ואיפה היה ישי היום בהצבעה על הוזלת הדלק? נעדר מהמליאה

שר הפנים, אלי ישי, ביקש היום (ד') מראש הממשלה, בנימין נתניהו להתערב שנית בנושא מחיר הדלק, שעלה מעל ל-8 שקלים, ולקדם "פתרון לשימור רמת חיי האזרחים", כדבריו. זאת, לאחר שהממשלה החליטה כי לא תתערב בעליית מחיר הדלק.

בסביבתו של ראש הממשלה הסבירו היום כי כל ניסיון התערבות במחיר יביא בסופו של דבר להגדלת הגירעון או להטלת מס שיפגע בציבור במקום אחר.

"ברצוני לחזק את כבודו על ניסיונות התערבותו למנוע את העלאת מחיר הדלק והוראותיך בנושא לשרי האוצר והאנרגיה", כך כתב היום ישי, במכתב ששלח לנתניהו, על רקע הדיון בכנסת לגבי מחיר הדלק.

"יחד עם זאת", כתב ישי, "מצאתי לנכון לבקש התערבותך בשנית במחיר הדלק. העם היושב בציון הנאנק חדשות לבקרים תחת יוקר המחייה, לא יוכל עוד להמשיך בסדר יומו הרגיל לאור העלייה האחרונה במחירי הדלק".

ישי הוסיף כי "סימני המחאה החברתית של הקיץ האחרון, שסימלה עבור רבים ניצוץ של תקווה לשינויים עבור מעמד הביניים, הולכים ונעלמים. עלינו לעצור את הסחף מהפיכת ישראל למדינת 'כל עשירייה' ולחזור ולתת תקווה כלכלית איכותית למעמד הביניים, כמו גם לשאר המעמדות הנמוכים בחברה הישראלית, דבר שאיננו מתיישב עם מחיר הדלק".

"אין בכוונתי להצטרף למקהלת הסיסמאות ריקות התוכן", המשיך שר הפנים, "אשר כל יעודן ומטרתן הינה בעצם אמירת הסיסמאות וניסיון דל לגרוף הון פוליטי, אך לא בחיפוש אחר פיתרון כן ואיכותי, כי אם רצוני למצוא מענה אמיתי לבעיה ולעדכנך כי סיעת ש"ס ואני בראשה, נותנים את תמיכתנו לכל מהלך שעתיד ויכול להביא ולקדם שיפור בחיי האזרחים".

"לאור הדברים הללו, ברצוני לבקש שנית את התערבותך, 'לדפוק על השולחן', ולקדם פיתרון אנושי ואפשרי לשימור רמת חיי האזרחים - דבר שלא עולה בקנה אחד עם מציאות מחירי המזון והדלק".