בדקה ה-90: צו תעריף הדלק עם ההוזלה התעדכן בחצות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, החליט אתמול להפחית את המס על הבנזין ב-10 אגורות אך הצו התעכב ■ הצו החדש מורה על עדכון מחיר ליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן ל-7.74 שקלים לליטר

הצו לעדכון מחיר הדלק הכולל את ההוזלה בגובה 10 אגורות, עליה החליט ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יצא רק בחצות (ה') כאשר המשאבות האוטומטיות היו מכוילות כבר על המחיר שחצה את רף ה-8 שקלים. נציין כי על פי החוק לא ניתן לשנות את הכיול עד לפרסום צו מחירים חדש ולכן תחנות הדלק לא נערכו בזמן לשינוי.

הצו החדש מורה על עדכון מחיר ליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי למחיר של 7.74 שקלים לליטר. מדובר בעלייה של 28 אגורות מהחודש הקודם (3.75%).

מחיר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי באילת (לא כולל מע"מ) יעמוד על 6.66 שקלים לליטר, עלייה של 24 אגורות מהחודש הקודם (3.74%).

עוד על פי הצו החדש, עמלת תדלוק במשאבה המיועדת לתדלוק על ידי עובד תחנת התדלוק (לא כולל מע"מ) נשארת 18 אגורות לליטר, ללא שינוי מהחודש הקודם.

מבוכה ובלבול בתחנות הדלק נרשמו אתמול בעקבות החלטתו של נתניהו להביא להוזלה במחיר הדלק. ההחלטה התקבלה אומנם בערב, אך הצו התעכב והנהגים נאלצו לשלם 8.05 שקלים עד שייצא הצו, בינתיים מסתמן כי יהיו שיבושים בתחנות הדלק בגלל יציאתו המאוחרת של הצו.

כאמור, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, החליט להפחית את המס על הבנזין ב-10 אגורות. בחודשיים הקרובים משרד האוצר יגבש הצעות במטרה למצוא מקורות מימון לטיפול בנושא מחיר הדלק. נזכיר כי זו הפעם השלישית השנה שנתניהו מתערב בהעלאת מחירי הדלק.