עו"ד יהושע גורטלר | שותף בהרצוג פוקס נאמן "יש לי עוד פסגות לכבוש"

אישי: בן 31, מתגורר בתל אביב עם בן זוגו (התחתנו בקנדה) השכלה: בוגר במשפטים מהאוניברסיטה העברית (בהצטיינות) ומוסמך במשפטים מאונ' תל אביב

בגיל 31 יהושע גורטלר כבר הספיק ללמוד משפטים, לנהל קריירה בת שמונה שנים בפרקליטות הצבאית, לצאת מהארון בראיון חושפני בעיתון במחנה ולעצבן את הרב הצבאי הראשי, להתחתן עם בן זוגו בקנדה, להשתחרר ולהתקבל למשרד הרצוג פוקס נאמן, ולהפוך לפני כשנה לשותף הצעיר ביותר שם. "אחד הדברים שמאפיינים עתודאים זה שהם עושים הכול מוקדם יותר ומתקדמים מוקדם יותר", הוא מסביר. "קורה עם לקוחות זרים שאני מתכתב איתם באינטרנט, ואז אנחנו נפגשים במציאות והם מופתעים מהגיל שלי. לשמחתי הייתי גם רס"ן בגיל צעיר יחסית. זה נפלא בעיניי, כי יש לי עוד הרבה פסגות לכבוש". בינתיים מתמקצע גורטלר בתחום המסחר המקוון: "המסחר האלקטרוני הוא תחום העיסוק העיקרי שלי. הרצוג פוקס נאמן הוא אחד המשרדים המובילים בארץ ובעולם בתחום הרגולציה של מסחר אלקטרוני ומסחר באמצעות האינטרנט, והוא מייצג כמה מהחברות הגדולות בעולם בתחומים אלה".

מצה"ל השתחרר לפני שלוש שנים. תפקידו האחרון היה עוזר משפטי לפרקליט הצבאי הראשי. את רוב השירות העביר במחלקת הדין הבינלאומי, והתמודד עם סוגיות משפטיות בתקופת ההתנתקות, במלחמת לבנון השנייה ובמבצע עופרת יצוקה.

מצאת את עצמך בקונפליקט פנימי בין ערכי הצבא לבין ערכיך?

"כל יועץ משפטי מוצא עצמו בסיטואציה שבה הוא ניצב בין הרצון של הלקוח שלו ובין המגבלות החוקיות שבמסגרתן הוא פועל. בעולם האמיתי, כל החלטה שהצבא עושה ומקבל היא כל-כך דרמטית והרת גורל, אז אין ספק שנמצאים לפעמים בסיטואציות מורכבות; זה לא תמיד פשוט". חצי שנה לפני שעזב את הצבא התראיין גורטלר לעיתון במחנה וסיפר על נטיותיו המיניות: "הייתה לי זכות גדולה לגלות שבכל המקומות שבהם עבדתי הנטייה המינית שלי לא הייתה מחסום לקידום מקצועי, ומעולם לא הייתה אישיו. זאת תעודת כבוד גדולה לחברה הישראלית ולצה"ל".

איך הסביבה הדתית קיבלה את הפרסום?

"העולם הדתי בישראל מתמודד עם סוגיות של קבלת השונה, והציבור הדתי יתמודד עם הסוגיות האלה גם בשנים הקרובות. בקהילה הדתית שבתוכה אני חי בתל אביב אני מוצא הרבה סימנים של אופטימיות, והרבה יותר פתיחות מחשבתית".

מה אתה אוהב לעשות בזמנך הפנוי?

"האהבה הגדולה שלי זה הים. כשאני מצליח לברוח אני בורח לצלול. שם אני מוצא את השקט. התמכרתי. יש לי מזל גדול להיות בזוגיות נפלאה, ולהיות מוקף בחברים נהדרים שדואגים להזכיר לי שיש עוד דברים חוץ מהעבודה".