מיטב: קרנות הנאמנות גייסו כ-1.4 מיליארד שקל בפברואר

בקרנות המנייתיות סבלו קרנות מניות בישראל מפדיונות של כ-125 מיליון שקל בפברואר, בעוד קרנות מניות בחו"ל נהנו מגיוס של כ-85 מיליון שקל – הגבוה ביותר ב-12 החודשים האחרונים

תעשיית קרנות הנאמנות ממשיכה את הסנטימנט החיובי של 2012 לאחר חודש שני רצוף של גיוסים. בסיכום חודש פברואר רשמו קרנות הנאמנות המסורתיות גיוס נאה של כ-1.4 מיליארד שקל, המהווה ירידה קלה של כ-25% בקצב הגיוסים מחודש ינואר. כך מציינים היום בבית ההשקעות מיטב.

עיקר הגיוסים הופנו, בדומה לחודש שעבר, לקרנות אג"ח מדינה ולקרנות קונצרניות, כאשר מצד שני האפיק השקלי סבל מירידה חדה בפופולאריות שלו עם המשך הפדיונות בקרנות הכספיות ועצירת הגיוסים בקרנות השקליות. כך, עפ"י אומדנים והערכות שבוצעו ע"י כלכלני מיטב. מתחילת השנה הספיקו לגייס קרנות הנאמנות המסורתיות כ-3.2 מיליארד שקל, שבעצם החזירו כ-80% מהפדיונות ברבעון האחרון של 2011.

יחד עם זאת, בשבוע החולף סבלה תעשיית הקרנות מירידה חדה בקצב הגיוסים, שהסתכמו בכ-110 מיליון שקל בלבד ב-4 ימי מסחר, וזאת לאחר שבוע של ירידות ועלייה מחודשת בתנודתיות ובמפלס הפחד, בדגש על השוק המקומי. הירידה בקצב הגיוסים הורגשה בעיקר בקרנות הקונצרניות שגייסו כ-30 מיליון שקל בלבד.

בקרנות המנייתיות סבלו קרנות מניות בישראל מפדיונות של כ-125 מיליון שקל בפברואר, בעוד קרנות מניות בחו"ל נהנו מגיוס של כ-85 מיליון שקל - הגבוה ביותר ב-12 החודשים האחרונים.

בקרנות אג"ח חו"ל נרשמה קפיצה של פי שניים בקצב הגיוסים לאחר כניסת כספים חודשית של כ-260 מיליון שקל - הגבוה ביותר מאז יוני 2007. הקרנות הקונצרניות גייסו בחודש שעבר כ-410 מיליון שקל, בעוד בקרנות אג"ח כללי נרשם פדיון של כ-165 מיליון שקל, המהווה ירידה בקצב הפדיונות.

קרנות אג"ח מדינה כללי וצמוד מדד גייסו מתחילת השנה כ-1.7 מיליארד שקל, והן בראש המגייסות של תעשיית הקרנות. הקרנות השקליות רשמו צניחה דרמטית בפופולאריות שלהן לאחר גיוס של כ-50 מיליון שקל "בלבד" - הגיוס החודשי הנמוך ביותר בחצי שנה אחרונה. הקרנות הכספיות ציינו חודש שלישי רצוף של פדיונות שבמהלכם פדו כ-3 מיליארד שקל.