מוטורולה Motoactv: שעון דופק חכם, ידידותי ויקר

ביקורת גאדג'טים: אם נעזוב את המחיר הלא שפוי של המוצר הזה בארץ (2,400 שקל עם רצועת דופק), מדובר בשעון דופק המוצלח ביותר היום בשוק, שמספק חוויית ריצה הכוללת ממשק פשוט, נגן מוזיקה ומאמן אישי במכשיר אחד

קטגוריית שעוני הריצה שמודדים דופק מוגבלת מבחינת מספר היצרנים הפועלים בה. לצד גארמין, פולאר וסונטו, נכנסה לאחרונה שחקנית חדשה לתחום זה - מוטורולה מוביליטי, הפעילה בעיקר בתחום הטלפונים והטאבלטים. שעון הדופק החדש שלה, Motoactv, בא להציע לצרכנים יכולות שעד היום סיפקו רק סמארטפונים.

ממשק: ה-Motoactv הוא שעון המשלב התקן GPS פנימי למדידת המרחק, מפת מסלול הריצה וקלוריות. הממשק נוח ופשוט להבנה, גם למי שלא עבר קורס במכון וינגייט. מדובר ביתרון בולט משום שהממשק ידוע כבעיה אצל החברות המתחרות, וחלקן אפילו מצלמות סרטוני הדרכה לצפייה באינטרנט, כדי שהצרכן ידע לתפעל את המכשיר. במקרה של מוטורולה, הכל מובן בצורה פשוטה מאוד וקל גם להפעיל אופציה מתקדמות יותר, כמו בחירת הספורט או קביעת יעדים. בנוסף, יש הנחיות קוליות בזמן הריצה, כולל עדכון שמגיעים למחצית היעד, תזכורת לשתות מים והודעה שמגיעים לשיא חדש.

מסך: 1.6 אינץ'. התאורה בו מתכוונת אוטומטית לפי מיקום האימון (בחדר או בפארק). גודלו של המסך הוא אחד היתרונות הגדולים שלו לעומת שעונים אחרים.

עמידות: השעון מוגן מפני זיעה או גשם, והמסך אמור להיות עמיד לשריטות.

מוזיקה: מוטורולה שילבה במכשיר הזה נגן מוזיקה הכולל 8 ג'יגה זיכרון פנימי. תפעול הנגן פשוט מאוד, ויש כפתור קיצור פיזי להפעלתו. בנוסף, ניתן גם לחבר (בעלות נוספת), אוזניות בלוטות' סטריאופוניות, שמאפשרות להתנתק מהחוטים בזמן האימון. המכשיר לומד את השירים בהם המתאמן רץ יותר טוב ואז הוא בונה רשימת שירים חכמה.

אינטרנט: ה-Motoactv מציע צפייה נוחה בכל הנתונים שהוא אוסף, כולל אפשרויות לבניית תוכנית אימונים באתר האינטרנט של החברה. העברת האינפורמציה מתרחשת בצורה אוטומטית דרך חיבור האינטרנט האלחוטי המשולב בשעון. מדובר בדרך הרבה יותר נוחה, מחיבור עם כבל או משדר אלחוטי, אותו הלקוח צריך לזכור לחבר למחשב.

טלפון: השעון יכול להסתנכרן עם טלפונים מסוימים מאוד של מוטורולה (כרגע, מדובר בעיקר בדגם הרייזר), כדי שניתן יהיה לקבל חיווי על שיחות נכנסות והודעות SMS בעברית.

סוללה: הסוללה היא נקודת תורפה בשעון. היא תספיק אולי לריצה ארוכה מאוד, אבל תהיה בעייתית לשני אימונים, ללא הטענה. בבדיקה שלנו אזלו יותר מ-30% מהאנרגיה, בריצה של כ-40 דקות.

בשורה התחתונה: אם נעזוב את המחיר הלא שפוי של המוצר הזה בארץ (2,400 שקל עם רצועת דופק), מדובר בשעון דופק המוצלח ביותר היום בשוק, שמספק חוויית ריצה הכוללת ממשק פשוט, נגן מוזיקה ומאמן אישי במכשיר אחד.

מחיר: מחירו של המוצר הוא נקודת תורפה נוספת, שכנראה תפגע במכירות. היבואן ח.י מוכר את השעון ב-2,400 שקל עם רצועת דופק, או ב-2,000 שקל ללא הרצועה. העלות באתר האמריקני של מוטורולה עומדת על 1,200 שקל עבור אותו דגם, כולל רצועת דופק ומתנה רצועת השעון (שמגיעה בערכה בארץ). מדובר בהפרש מחירים שערורייתי, שמוטורולה מוביליטי ישראל הייתה צריכה לדאוג שיצטמצם.

ציון: 9.